قائم مقام وزیر ارتباطات: امکان استفاده از فیبرنوری برای هشت میلیون خانوار فراهم شد-راهبرد معاصر

قائم مقام وزیر ارتباطات: امکان استفاده از فیبرنوری برای هشت میلیون خانوار فراهم شد

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف‌گذاری انجام شده تا پایان سال آینده بر بهره مندی ۲۰ میلیون خانوار شهری از شبکه فیبر نوری است که تاکنون هشت میلیون تحت پوشش قرار گرفته اند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۲۵۱۸۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر محمدزاده لاجوردی عصر شنبه در آیین آغاز بهره برداری از طرح فیبر نوری در ارومیه افزود: در کشور، برای استفاده از ظرفیت مردمی شرکتهای مختلفی را پای کار آوردیم تا مردم هم در این زمینه مشارکت کنند و به جای یک شرکت، ۱۰ شرکت معرفی شد تا با استفاده از مشوق های دولتی، کار کنند و ایجاد رقابت شود.

وی بیان کرد: این فیبر فقط شامل اینترنت نیست و یک خط تلفن رایگان هم توسط اپراتور در اختیار کاربران قرار داده می شود و توسعه فیبر به رفع مشکل تلفن ثابت هم کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه گام دوم در ارومیه بعد از ایجاد شبکه فیبرنوری برای افزایش نرخ اتصال آغاز خواهد شد، ادامه داد: ایران اسلامی از بین ۱۸۰ کشور در جهان در ارتباطات ثابت رتبه ۱۵۰ دارد که باید این رقم ارتقا یابد و لازم است شهروندان برای استفاده از شبکه فیبرنوری ترغیب شوند.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: طبق برنامه هفتم تا سال ۱۴۰۷ باید تمام خانواده های روستایی بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شوند و برنامه ریزی برای این مسأله انجام شده است.

لاجوردی اظهار کرد: تیم اجرایی این طرح به غیر از تیم راهبری و مشاور همه بومی استان بودند، چرا که همه افراد بومی موانع و مسایل را می دانند و شناخت خوبی نسبت به منطقه دارند و باعث تسریع در اجرای طرح می شوند.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدردانی از مسوولان استان آذربایجان غربی برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح گفت: با وجود تاخیر در آغاز طرح، سرعت بالایی در تحقق و اجرای طرح در این استان وجود داشت.

اتصال ۴۳۰ روستا به اینترنت از ابتدای دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بیش از ۴۳۰ روستای استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به شبکه اینترنت متصل شده اند.

یاسر رهبردین افزود: ۳۴ درصد شهروندان آذربایجان غربی در روستاها ساکن هستند و لازم است تا خدمات به این مناطق افزایش یابد.

وی ادامه داد: از چندین اپراتور و ظرفیت شرکت مخابرات برای تسریع در تحقق طرح فیبر نوری استان استفاده می شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای ارومیه به طول ۲۱۴ کیلومتر به بهره برداری رسید.

این طرح با چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و با استفاده از مشوق های دولتی محقق شده است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده