روسیه: انتخابات ونزوئلا، سالم و قابل‌اعتماد است-راهبرد معاصر

روسیه: انتخابات ونزوئلا، سالم و قابل‌اعتماد است

سفیر روسیه در ونزوئلا تاکید کرد که پیروزی مجدد رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری اقتدار او را در عرصه جهانی افزایش می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۱۸۷

به گزارش راهبرد معاصر،«سرگئی ملیک باگداساروف»، سفیر روسیه در ونزوئلا اعلام کرد پیروزی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور فعلی ونزوئلا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور میزان اقتدار او را در جهان افزایش خواهد داد.

 

وی با تأکید بر اینکه «انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا انتخاباتی سالم و قابل اعتماد بوده» افزود: تعدادی از ناظران روسی نیز در روز انتخابات، از مراکز اخذ رای بازدید کرده‌اند.

 

باگداساروف با بیان اینکه «پیروزی مادورو، جایگاه این کشور را در جهان چند بعدی امروز تحکیم می‌کند» گفت: روسیه نیز به گسترش روابط راهبردی خود با ونزوئلا ادامه خواهد داد.

 

«الویس آموروسو» رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا ساعاتی پیش اعلام کرد با شمارش ۸۰ درصد آراء، نیکلاس مادورو با کسب ۵۱.۲ درصد آراء برای بار سوم پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شده و «ادموندو گونزالس» نامزد اصلی جریان‌های غرب‌گرا و رقیب اصلی مادورو ۴۴ درصد آراء را کسب کرده است.

 

انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا دیروز یکشنبه برگزار شد و ۱۰ نامزد احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی در ونزوئلا برای تصدی پست ریاست‌جمههوری با هم رقابت کردند.

 

«ادموندو گونزالس» نامزد احزاب راست افراطی و جریان‌های غرب‌گرا رقیب اصلی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور مستقر و نامزد اصلی حزب حاکم و جریان‌های چپ‌گرا است./ مهر

ارسال نظر