آمار کمبود معلم ۱۰ شهريور مشخص می‌شود-راهبرد معاصر

آمار کمبود معلم ۱۰ شهريور مشخص می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: 10 شهریور 1403 آمار کمبود معلم مشخص می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۱۹۳

به گزارش راهبرد معاصر، حميد طريفي حسيني معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش، امروز در نشست خبري با رسانه‌ها درباره کمبود معلم برای مهر امسال بیان کرد: 21 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شدند و از بازنشستگان و دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان هم استفاده می‌کنیم.

 

وي با بيان اينكه تا سازماندهی انجام نشود، نمی‌توان به طور دقیق وضعیت کمبود معلم را مطرح کرد، گفت: آمار کمبود 100 یا 200 هزار معلم با فرض استفاده از نیروهای رسمی است.


در تلاش هستیم تا رقم حق التدریس معلمان افزایش یابد
طریفی حسینی ادامه داد: در تلاش هستیم تا رقم حق التدریس معلمان افزایش یابد و امسال برای نخستین بار حق‌التدریس‌ها به صورت منظم و ماهانه پرداخت شد همچنین از نیروهای موجود با نگاه بهره وری بیشتر استفاده خواهیم کرد و امسال کمبود نیروی انسانی به صورت چشمگیر نخواهیم داشت.معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: 10 شهریور آمار کمبود معلم مشخص می‌شود.

 

وی با اشاره به مکاتبات با سازمان اداری و استخدامی برای برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی، گفت: دو تا سه هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت جذب خواهند شد اما تا به امروز مجوزی از سوی سازمان اداری و استخدامی صادر نشده است./ فارس

ارسال نظر