وزير کشور: یک بندر در عراق برای انتقال دریایی زوار اربعین اختصاص یافت-راهبرد معاصر

وزير کشور: یک بندر در عراق برای انتقال دریایی زوار اربعین اختصاص یافت

وزیر کشور درباره نحوه عزیمت دریایی زوار به عراق در ایام اربعین، گفت: امسال با همکاری طرف عراقی، این آمادگی وجود دارد که ما حمل‌ونقل دریایی را هم داشته باشیم و یک بندر را برای ما تدارک دیده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۲۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، احمد وحیدی وزير کشور در حاشيه جلسه ستاد مرکزی اربعین که پيش از ظهر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: راجع به مسئله بلیط هواپیما مسئله بلیط هواپیما حساسیت‌هایی وجود دارد که باید با قیمت مناسب‌تری به زوار فروخته شود.


وی افزود: سازمان هواپیمایی هم عددی را مشخص کرده‌ که همان عددی که گفتند و اعلام کرده‌اند، ملاک است.

وزير کشور تصریح کرد: همه باید به نرخ‌های بليت هواپیما پایبند باشند و ناوگان خطوط هوایی هم بر اساس همین توافق که صورت‌گرفته عمل می‌کنند.

وحیدی ادامه‌ داد: سازمان‌های نظارتی نظارت بر قیمت‌های بلیت هواپیما در اربعين خواهند کرد.


وزير کشور ادامه داد: درباره سفر زمینی نیز وزارت راه قیمت را مشخص می‌کند به‌نحوی‌که عزیزان زوار دچار سختی نشوند و فشار وارد نشود.


وحیدی همچنين درباره نحوه اعزام سربازان به سفر اربعين،  گفت: امسال نيز مانند سال گذشته مشکلی وجود ندارد و تسهیلاتی برای آن‌ها قائل شده‌ایم
وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت مواکب ایرانی در ابتدای ماه صفر در عراق، اظهار کرد: معمولاً مواکب عراقی از دهم ماه صفر خدمت‌رسانی را شروع می‌کنند و نیاز است قبل از آن، مواکب ایرانی فعال شوند و ستاد بازسازی عتبات هم مأمور شد تا مواکب ایرانی در اين مدت در عراق مستقر شوند.


وزیر کشور در پاسخ به سؤالی درباره نحوه عزیمت دریایی زوار به عراق در ایام اربعین، گفت: امسال با همکاری طرف عراقی، این آمادگی وجود دارد که ما حمل‌ونقل دریایی را هم داشته باشیم و یک بندر را برای ما تدارک دیده‌اند.
وحیدی در پاسخ به سؤال دیگری درباره حضور کاروان‌های دانش‌آموزی در راهپیمایی اربعین امسال نیز، تأکید کرد: کاروان‌های دانش‌آموزی، امسال نيز مانند سال گذشته هم مشکلی برای عزیمت ندارند و باید به اخذ گذرنامه، و ضوابط را نیز رعایت کنند.


وی با اشاره به فعالیت سامانه‌ سماح نیز، گفت: سامانه سماح تحت مدیریت سازمان حج و زیارت است و پیش‌بینی‌های لازم صورت‌گرفته تا مشکلی ازاین‌حیث نداشته باشیم و آمادگی برای ثبت‌نام از متقاضیان سفر اربعين از طريق اين سامانه‌ وجود دارد.

وزیر کشور همچنین به جزئیاتی از جلسه امروز ستاد مرکزی اربعین اشاره کرد و گفت: موضوعات متنوعی در جلسه امروز وجود داشت که باید دنبال شود.


وحیدی ادامه داد: یکی از مسائل حمل‌ونقل است که در جلسه امروز مورد گفت‌وگو قرار گرفت، موضوع بعدی زیرساخت‌ها و تکالیف دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است که دنبال می‌شود.


وی اضافه کرد: هماهنگی‌ها با دولت عراق را مورد بررسی قرار دادیم، موضوعات بهداشتی در مرزها و حضور زائران در کشور عراق با وزارت بهداشت و هلال‌احمر است.
وزیر کشور با بیان اینکه مدت سفر اربعین از ابتدای ماه صفر آغاز می‌شود و امیدواریم زوار، زمان سفرشان را مدیریت کنند و از ابتدای ماه صفر برنامه‌ریزی کنند تا دچار مشکل نشویم، اظهار کرد: مواکب ایرانی تا دو-سه روز بعد از اربعین در مرزها هستند و عزیزان سفر خود را برنامه‌ریزی کنند تا در مرزها دچار مشکل نشوند، همچنین می‌خواهیم در نهایت مجموع مدت سفر زوار در عراق 6-7 روز باشد. 


وحیدی تأکید کرد: در خصوص ناوگان زمینی و هوایی نیز در این جلسه بحث کردیم تا ظرفیت‌ها را افزایش دهیم و نیز  مقرر شده کسانی که قصد عزیمت دارند، حتما در سامانه سماح ثبت‌نام داشته باشند، زیرا خدمات به زائر در گروی نام‌نویسی در این سامانه است، همچنین در این سامانه باید تعیین کنند که از چه مرزهایی عزیمت دارند و چه مدت زمانی در عراق خواهند ماند تا بتوانند مدیریت بهتری داشته باشند. 


وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: توجه به موضوع گرما و سلامت زوار نیز مدنظر است و دستگاه‌ها مشغول آماده‌سازی سایه‌بان و مه‌پاش‌ها هستند تا مشکلی برای زوار پیش نیاید. / فارس

ارسال نظر