حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در روسیه ۱۴۰ مصدوم در پی داشت + فیلم-راهبرد معاصر

حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در روسیه ۱۴۰ مصدوم در پی داشت + فیلم

حادثه خروج قطار مسافربری از ریل بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون در منطقه ولگوگراد روسیه حدود ۱۴۰ مصدوم در پی داشت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۲۲۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ این حادثه ساعت ۱۲:۳۵ روز دوشنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۳ به وقت مسکو (۱۳:۰۵ به وقت تهران) رخ داد. بنا بر اعلام شرکت راه آهن روسیه، راننده یک کامیون وارد مسیر عبور قطار مسافربری در حال حرکت در مسیر کازان - آدلر شد و به دنبال برخورد آن با قطار، ۹ واگن قطار از ریل خارج شدند.

این قطار حامل ۸۱۲ مسافر بود که از این تعداد حدود ۱۴۰ نفر دچار جراحت سطحی و کبودی در برخی نقاط بدن شدند. در این میان، ۱۶ نفر شامل ۱۳ مسافر بزرگسال، یک کودک و دو خدمه قطار در بیمارستان بستری شدند. در آخرین آمار اعلامی، بیمارستان مرکزی منطقه کوتلنیکوفسکی، شمار مصدومان بستری شده ناشی از این حادثه را ۳۰ نفر اعلام کرد.

بنا بر اعلام سرویس عملیاتی شرکت راه آهن روسیه، علت خروج واگن‌ها از ریل، ترمز اضطراری به دلیل حرکت کامیون به روی ریل بود و به دلیل فاصله کم، امکان جلوگیری از برخورد وجود نداشت.

بر این اساس، در زمان وقوع حادثه، سرعت قطار ۶۵ کیلومتر در ساعت و دید قطار هنگام نزدیک شدن به گذرگاه برای راننده خودرو بیش از یک کیلومتر بود. بنا بر اعلام شرکت راه‌آهن روسیه، راننده کامیون با نقض قوانین راهنمایی و رانندگی، عامل وقوع این حادثه بود. ۳۲۴ نیرو از اورژانس و دیگر عوامل امدادی در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند.

به دنبال این حادثه، تردد قطار‌ها در این مسیر متوفق شده است. الکساندر باستریکین رئیس کمیته تحقیقات روسیه با صدور دستوری بر لزوم ارائه گزارشی در مورد این حادثه تأکید کرد. / ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار