ساخت ۲۰۰ کشتی باری ایرانی در آینده ای نزدیک-راهبرد معاصر

ساخت ۲۰۰ کشتی باری ایرانی در آینده ای نزدیک

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگاران از هدف گذاری وزارتخانه تحت امرش برای توسعه صنایع دریایی سخن به میان آورده و برنامه ساخت ۲۰۰ کشتی باری در آینده ای نزدیک را در دستور کار قرار داده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 17
کد خبر: ۲۵۲۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ خودکفایی در تولید صنایع دریایی را می توان از دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهار دهه ی اخیر دانست. اکنون و با ورود به گام دوم انقلاب، کوشش شده تا کشور در تولید کشتی صددرصد ایرانی نیز کوشیده و گام های بلندی را بردارد.

 

رضا رحمانی وزیر صمت در بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران صدرای بوشهر در گفتگو با خبرنگاران در این حوزه گفت: در تعمیرات و بازسازی کشتی ها و شناورها خودکفا شده ایم، وی افزود: دیگر کشتی ها و شناورهای ما برای تعمیرات و بازسازی به خارج کشور نمی روند.

 

او در ادامه در خصوص برنامه های ساخت و تولید داخل کشتی افزود: در چارچوب برنامه توسعه صنایع دریایی ساخت ۲۰۰ کشتی باری را هدف گذاری کردیم که ۳۰۰ میلیون یورو برای این موضوع سرمایه گذاری می شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی می شود که ۶۰ هزار نفر شغل به صورت مستقیم با اجرای این برنامه و فعالیتها ایجاد می شود که به تناسب برای بیش از یکصد هزار نفر شغل به صورت غیرمستقیم به وجود می آید.

 

رحمانی با اشاره به توان فنی و مهندسی و داشتن ساحل در کشورمان، گفت: در صنایع دریایی جلوه دیگری از رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را می توانیم مشاهده کنیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: وجود هزاران کیلومتر ساحل در کشور و توان مهندسی و فنی کنونی فرصتی برای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: در داخل کشور بسیاری از مجموعه‌ها به عنوان پیمانکار با صنایع دریایی کار می‌کنند که چنانچه این صنایع گسترش یابند فرصت کار برای فعالیت‌های مرتبط با آن‌ها نیز فراهم می‌شود.

 

رحمانی ادامه داد: شرکت‌های داخلی نیز برای تامین نیازهای خود از داخل اقبال نشان دادند و به نظر می‌رسد جز موارد خاص دیگر نیازی به شرکت‌های خارجی نداشته و عمده نیازها را می‌توانند از داخل تامین کنند.

 

وی در ارتباط با فعالیت شرکت صنایع دریایی ایران(صدرا) نیز گفت: طراحی، ساخت، انتقال و نصب سکوهای گازی به دست متخصصان داخلی دستاورد مهمی است که در این شرکت بخوبی محقق شده است.

 

رحمانی اضافه کرد: در حوزه کشتی سازی شرکت صدرا شناورهایی با ظرفیت بالای ۱۰۰ هزار تن ساخته می‌شود که این نشان از توانمندی متخصصان داخلی در صنعت کشتی‌سازی است.

 

وی تصریح کرد: صنایع دریایی یکی از صنایع با دستاوردهای بسیار بالا است که به فراخور ظرفیتش مورد توجه قرار نگرفته است.

 

رحمانی ادامه داد: در گذشته ۹۰ درصد کشتی‌های ما برای خدمات و تعمیرات به آن سوی خلیج فارس می‎رفتند، اما با برنامه‌ای که از پارسال اجرا شد، دست‌کم ۸۰ درصد این فعالیت‌ها در داخل انجام می شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار