واکنش سازمان ملل به مناقشات انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا-راهبرد معاصر

واکنش سازمان ملل به مناقشات انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که گوترش امیداوار است تمامی مشکلات مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا به شکل مسالمت‌امیز حل‌وفصل شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۲۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ دوجاریک در کنفرانسی خبری گفت: دبیرکل امیدوار است که به تمامی مشکلات مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری رسیدگی شده و به طور مسالمت‌آمیز حل‌وفصل شود. دبیرکل همچنین تمامی رهبران سیاسی ونزوئلا و حامیان‌شان را به میانه‌روی دعوت کرد.

کمیسیون انتخابات ونزوئلا امروز از پیروزی نیکولاس مادورو در رقابت‌های ریاست جمهوری با کسب بیش از ۵۱ درصد آرا خبر داده بود.

«ماریا کورینا ماچادو» رئیس مخالفان ونزوئلا مدعی شد از نظر مخالفان دولت ونزوئلا «ادموندو گونزالس» پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

رئیس مخالفان ونزوئلا پس از منتشر شدن خبر پیروزی مادورو مدعی شد: «من می‌خواهم به همه مردم ونزوئلا و جهان بگویم که ونزوئلا رئیس‌جمهور بعدی خود را دارد و آن "ادموندو گونزالس" است. همه دنیا این را می‌دانند. ما در تمام ایالت‌های کشور پیروز شدیم.»

به گزارش اسپوتنیک، براساس اعلام شورای انتخابات ملی ونزوئلا، ادموندو گونزالس با کسب ۴۴.۲ درصد آراء در جایگاه دوم و بعد از مادورو قرار گرفته است.

با این حال رئیس مخالفان ونزوئلا ادعا کرد که گونزالس ۷۰ درصد رای کسب کرده است. او گفت که ائتلاف تحت امرش، مردم را برای دفاع مسالمت‌آمیز از آرای خود جمع خواهد کرد./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر