رسانه آلمانی: مذاکرات صلح کی یف _ مسکو ۶ تا ۹ ماه آینده انجام می‌شود-راهبرد معاصر

رسانه آلمانی: مذاکرات صلح کی یف _ مسکو ۶ تا ۹ ماه آینده انجام می‌شود

بیشتر مقامات غربی معتقدند اوکراین برای پس‌گرفتن مناطقی که تا کنون در جنگ از دست داده، شانسی ندارد، اما برای حفظ روحیه سربازان اوکراینی این مسئله را به‌صورت علنی اعلام نمی‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۴۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه آلمانی به نقل از مقاماتی که نخواستند نامشان فاش شود گزارش داد بیشتر دیپلمات‌ها و مقامات نظامی غرب اعتماد خود را به موفقیت کی‌یف در جنگ از دست داده و باور دارند وضعیت در ادامه بیش‌ازپیش به نفع مسکو خواهد بود.

این مقامات به روزنامه «ولت» گفتند هیچکس در بروکسل امید ندارد که اوکراین بتواند خاک ازدست‌رفته خود را بازگرداند و گفتمان جاری در غرب حول محور راهکار مسالمت‌آمیز و مذاکره با روسیه بنا شده است.

رسانه آلمانی گزارش داد غرب برای اجتناب از کاهش روحیه سربازان اوکراینی این مسئله را به‌صورت علنی اعلام نمی‌کند، اما در پشت پرده مقامات غربی می‌دانند وضعیت کی‌یف بدتر از آن چیزی است که اعلام می‌شود. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه به‌زودی به لایه دوم دفاعی اوکراین نفوذ خواهد کرد.

مصاحبه‌هایی که روزنامه ولت انجام داده نشان می‌دهد هیچ‌یک از مقامات غربی بازگشت مرز‌های روسیه و اوکراین به مرز‌های ۲۰۱۴ را محتمل نمی‌دانند. اتحادیه اروپا معتقد است که فارغ از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، مذاکرات صلح میان کی‌یف و مسکو بین ۶ تا ۹ ماه آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش این روزنامه، مقامات غربی با وجود آگاهی از وضعیت بحرانی اوکراین در میدان نبرد، حمایت‌های تسلیحاتی خود را به میزانی افزایش نمی‌دهند که تغییر موازنه قدرت در میدان نبرد را ممکن سازد، زیرا نگران تشدید تنش‌ها میان مسکو و غرب هستند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار