واکنش‌ها به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس-راهبرد معاصر

واکنش‌ها به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس

ترور بزدلانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمده بود واکنش‌های‌های بسیاری را به‌دنبال داشت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۵۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، صبح امروز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمده بودند در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.


اولین جزئیات از ترور هنیه
در اطلاعات بعدی که از این ترور منتشر شد گفت شد که هنیه در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که حدود ساعت 2 نیمه‌شب با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.


ترور اسماعیل هنیه و اقدام بزدلانه و جنایتکارانه در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس، واکنش‌های‌های بسیاری را به‌دنبال داشت.

 

حزب‌الله: ترور هنیه عزم مجاهدان را بیشتر خواهد کرد
مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسیِ حماس اعلام کرد: هنیه فرماندهی بزرگ، صادق و عزیز بود که مقابل پروژهٔ سلطه‌جوییِ آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد.


در این بیانیه تاکید شده که ترور هنیه بر عزم و اصرار مجاهدان بر مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی خواهد افزود.


فراخوان‌های فلسطینی‌ها برای تشدید فعالیت‌ها علیه رژیم صهیونیستی
 
در اولین واکنش‌ها منابع خبری در فلسطین گزارش کردند که در پی ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شهادت وی، فراخوان‌هایی سراسری برای اعتصاب و تشدید فعالیت‌ها علیه رژیم صهیونیستی منتشر شده است. 


جهاد اسلامی: ترور اسماعیل هنیه مردم ما را از ادامۀ مقاومت باز نمی‌دارد
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شهادت رهبر بزرگ ملی اسماعیل هنیه را تسلیت می‌گوییم و بر همبستگی خود با جنبش حماس در مقاومت تاکید می‌کنیم. این عملیات تروریستی «مردم ما را از تداوم مقاومت منصرف نخواهد کرد. 


سید عمار حکیم: جنایت اشغالگران، ملت فلسطین را از تداوم مسیر پیروزی باز نمی‌دارد
رئیس جریان حکمت ملی عراق هم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه گفت که این جنایت ملت فلسطین را از پیشبرد مسیر پیروزی بازنمی‌دارد.


محمود عباس: ترور هنیه یک اقدام بزدلانه و اتفاق خطرناک است
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ترور اسماعیل هنیه را اقدامی بزدلانه خواند و گفت که توده‌ها و نیروهای مردمی را به اتحاد، صبر و استواری در برابر اشغالگری اسرائیل فرا می‌خوانم.


ابومرزوق: شهادت هنیه بی‌پاسخ نخواهد ماند
موسی ابومرزوق عضو بلندپایه دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه گفت، ترور اسماعیل هنیه "اقدامی بزدلانه‌ است" و بی‌پاسخ نخواهد ماند.


کمیته‌های مقاومت فلسطین: ترور رهبر بزرگ فلسطین مقاومت را تضعیف نخواهد کرد
کمیته‌های مقاومت فلسطین هم صبح امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که رژیم صهیونیستی هنوز از تجربیات گذشته در ترور رهبران مقاومت درس نگرفته است.


فرزند اسماعیل هنیه: خون پدرم از خون کوچک‌ترین طفل فلسطینی رنگین‌تر نیست
عابد آل سلام هنیه، فرزند اسماعیل هنیه هم در واکنش به شهادت پدرش تاکید کرد: خون پدرم از خون کوچک‌ترین طفل فلسطینی رنگین‌تر نیست.

 

کنعانی: شهادت هنیه پیوند عمیق ایران، فلسطین و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد

سخنگوی وزارت خارجه هم تاکید کرد که شهادت هنیه پیوند عمیق و ناگسستنی ایران، فلسطین و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.


 بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزهٔ عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادیِ قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.


محسن رضایی: ترور «هنیه» سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل‌آویو است
محسن رضایی هم در پیامی تاکید کرد: ترور اسماعیل هنیه سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل‌آویو از کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر تا نقض حریم حقوقی و قوانین بین المللی کشورها در ترور رهبران محبوب ملت‌ها است.


صدرالحسینی: پاسپورت هنیه دیپلماتیک بود و از نظر حقوق بین‌الملل مصونیت داشت
کارشناس مسائل غرب آسیا هم در گفت‌وگو با فارس ضمن محکومیت به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس، اظهار کرد: پاسپورت شهید هنیه دیپلماتیک بوده و به این طریق سفر می‌کردند لذا در سفر به ایران نیز ایشان یک مقام سیاسی بودند و بنابراین از نظر حقوق بین‌الملل مصونیت داشته است.


پاک آیین: شهادت هنیه فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسریع می‌کند
محسن پاک آیین در واکنش به خبر شهادت شهید هنیه، گفت: شهادت اسماعیل هنیه نه تنها تزلزلی در این مسیر ایجاد نمی‌کند، بلکه اراده‌ها قوی تر و گام‌ها مستحکم تر و فروپاشی رژیم صهیونیستی سریعتر خواهد شد.


ظهره‌وند: تنها شگرد رژیم صهیونیسیتی توسل به ترور است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ترور اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی گفت: تنها شگرد و مزیت چنین ساختاری رفتن به تاریکی و توسل به اقدامات تروریستی و جنایتکارانه است.


فضائلی: شهادت هنیه انگیزه ها برای مبارزه با رژیم صهیونیستی را تقویت می‌کند
مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در واکنش به ترور شهید هنیه نوشت:‌ شهادت اسماعیل هنیه انگیزه گروه‌ها و مردم محور مقاومت بویژه مقاومت و مردم فلسطین را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و انتقام بیش از پیش تقویت می‌کند.


طباطبایی: با ترور هنیه همبستگی‌ در برابر رژیم صهیونیستی بیشتر خواهد شد
عضو جبهه اصلاحات ایران هم در گفت‌وگویی با فارس گفت: این جنایت، وحدت ملی و همبستگی در برابر تروریست جنایت کار را در داخل ایران و جامعه جهانی بیشتر خواهد کرد و این اتفاق ضرورت صلح و پایان دادن به جنگ و خشونت را ضروری می‌کند.


سلیمی: مشت محکم مقاومت رژیم صهیونیستی را متلاشی خواهد کرد
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با فارس پیرامون شهادت شهید اسماعیل هنیه، گفت: مشت محکم مقاومت رژیم صهیونیستی را متلاشی خواهد کرد.


حاجی‌دلیگانی: پزشکیان نشان داد مقامات و ملت ما همیشه طرفدار مظلوم هستند
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق ضد صهیونیستی رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف، گفت: پزشکیان نشان داد مقامات و ملت ایران همیشه طرفدار مظلوم هستند‌.


دانشجویان و مردم در محکومیت ترور «اسماعیل هنیه» تجمع می‌کنند
ترور شهید هنیه در کشورهای مختلف دنیا واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته و و در ایران هم جمعی از مردم و دانشجویان اعلام کرده‌اند که در محکومیت ترور «شهیدهنیه» ساعت 17 امروز در میدان فلسطین تهران تجمع ‌خواهند کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده