صدرالحسینی: پاسپورت هنیه دیپلماتیک بود و از نظر حقوق بین‌الملل مصونیت داشت-راهبرد معاصر

صدرالحسینی: پاسپورت هنیه دیپلماتیک بود و از نظر حقوق بین‌الملل مصونیت داشت

کارشناس مسائل غرب آسیا ضمن محکومیت به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس، اظهار کرد: پاسپورت شهید هنیه دیپلماتیک بوده و به این طریق سفر می‌کردند لذا در سفر به ایران نیز ایشان یک مقام سیاسی بودند و بنابراین از نظر حقوق بین‌الملل مصونیت داشته است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۵۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره محکومیت به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس در تهران، گفت: ذات تروریستی رژیم صهیونیستی، ترور را به‌عنوان یک ترور دولتی به رسمیت شناخته است. رژیم صهیونیستی در طول عمر منحوس ۷۵ساله خود موارد متعددی ترور در نقاط مختلف انجام داده است. 


وی افزود: به جز آن ترورهایی که به طور رسمی اعلام می‌شود، رژیم صهیونیستی برای تحکیم خود در طول این ۷۵ سال هزاران نفر را به شیوه‌های مختلف ترور کرده است و در سرویس‌های اطلاعاتی دنیا، سرویس رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم تروریست شناخته می‌شود.


این کارشناس مسائل غرب آسیا در پاسخ به این سؤال که چرا رژیم صهیونیستی به این کار ادامه می‌دهد، گفت: رژیم صهیونیستی تصورش بر این است که مجموعه مقاومت و کسانی که در مقابل آن هستند در حقیقت تکیه‌گاهشان افراد است لذا این رژیم به دلیل عدم دقت صحیح و عدم تحلیل دقیق از پشتوانه‌های ایدئولوژیک و اعتقادی مقاومت فلسطین، تصورش بر این است که اگر مقاماتی را از جبهه مقاومت به شهادت برساند شرایطی بر آن پدید می‌آید که بتواند بر عمر خود بیفزاید به همین دلیل است که علی‌رغم این تجربه شکست‌خورده و به دلیل آنکه ترور در ذات این رژیم است بنابراین نمی‌تواند دست از این کار بردارد.


صدرالحسینی، عنوان کرد: همیشه با افتادن پرچم از دست یک رزمنده و فرمانده، فرماندهان دیگری هستند که بلافاصله این پرچم را بردارند و به مسیر نورانی مقاومت ادامه دهند لذا این نکته بسیار حائز اهمیت است.


مسیر شهید هنیه ادامه‌ دارد
وی تصریح کرد: در طول تاریخ تشکیل حماس این اولین‌بار نیست که فرماندهان حماس چه در میدان و چه به‌صورت ترور به شهادت می‌رسند لذا در این جبهه قطعاً و بلافاصله به جای آقای هنیه افرادی مشخص خواهند شد و پرچم را در دست خواهند گرفت.
این کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: در حال حاضر یک گفت‌وگوهایی بین حماس و رژیم صهیونیستی به‌صورت واسطه برای آتش‌بس در جریان و طرح‌های گوناگونی مطرح شده بود لذا این سؤال باید برای رژیم صهیونیستی مطرح شود که آیا با این ترور و جنایت می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد یا خیر.


صدرالحسینی مطرح کرد: تجربیات ترورهای گذشته نشان داد که یقیناً افراد دیگری مسیر آقای هنیه را ادامه می‌دهند. رژیم صهیونیستی با این ترور آتش‌بس را به تاخیر انداخت و در این شرایط بیشترین ضرر را این رژیم خواهد برد.


وی اظهار کرد: امروز در سرزمین‌های اشغالی وضعیت اقتصادی نیز نامطلوب است زیرا تمام مایحتاج زندگی با ۴۰ درصد افزایش قیمت به دست آنها می‌رسد بنابراین هر روز که جنگ طول بکشد سبب مشکلات بیشتر صهیونیست‌ها خواهد شد.


این کارشناس مسائل غرب آسیا تأکید کرد: این ترور سبب طولانی‌تر شدن جنگ، تنفر مسلمانان جهان و ملت مظلوم غزه از رژیم صهیونیستی خواهد شد و حتماً توسط مقاومت فلسطین پاسخ لازم داده خواهد شد لذا این ترور سبب خروج این رژیم از مشکلات نخواهد شد.


وی ادامه داد: پاسپورت شهید هنیه دیپلماتیک بوده و به این طریق سفر می‌کردند لذا در سفر به ایران نیز ایشان یک مقام سیاسی بودند و بنابراین از نظر حقوق بین‌الملل مصونیت داشته است. 


صدرالحسینی بیان کرد: جمهوری اسلامی طی یادداشتی موارد و موضوعات حقوقی را به اطلاع نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد خواهد رساند.


گفتنی است؛ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده