مدارس و دانشگاه‌های مازندران تا پایان هفته غیرحضوری شد جزئیات تأثیر معدل در کنکور تصویب شد / برگزاری امتحان نهایی در پایه یازدهم فقط برای ۶ درس مدارس کردستان روز یکشنبه تعطیل است مدارس طالقان و آسارا تعطیل شد مدارس آذربایجان شرقی فردا غیرحضوری‌اند غیرحضوری شدن فعالیت مدارس ابتدایی استان زنجان در شیفت صبح فردا مدارس ابتدایی قزوین یکشنبه غیرحضوری شد دادستان کل کشور: مرخصی برای مدیران دارای مسئولیت در نوروز ممنوع است مدارس ۵ شهرستان استان کرمانشاه فردا یکشنبه غیرحضوری شد مدارس تهران یکشنبه غیرحضوری است؟ فردا مدارس ایلام غیرحضوری است / کار اداره‌ها با تأخیر آغاز می‌شود خارج کردن رحم ۳ کیلویی از شکم زن اسفراینی پذیرش ۱۸ هزار رد شده آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ حدود ۵۷۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان آزمون کیفیت بخشی مجدداً قبول شدند کولاک شدید در گردنه اسدآباد و گرین نهاوند صدور هشدار قرمز در گیلان/ پیش‌بینی بارش برف تا ۲ متر

عدم ثبت‌نام مدارس از دانش‌آموزان با "نمرات ضعیف" تخلف است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف تخلف است، گفت: این موضوع ناشی از سیاست‌گذاری‌های نامناسب آموزشی در کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۵۹۷

به گزارش راهبرد معاصر،‌ سید ابوالحسن مصطفوی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف اظهار کرد: این رویه اشتباه و تخلف است چون عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ناشی از سیاست‌گذاری‌های نادرست آموزش و پرورش در بی‌توجهی به مدارس دولتی است.

 

وی افزود: عدم ثبت‌نام از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف باعث بازماندگی از تحصیل می‌شود و این اقدام خلاف عدالت آموزشی است، بنابراین مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید در این رابطه پاسخگو باشند.

 

مصطفوی متذکر شد: موضوع ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف قابل پیگیری توسط مجلس شورای اسلامی است و در جلسه کمیسیون آموزش این موضوع بررسی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: سیاست‌گذاری‌های آموزشی نیاز به بازنگری دارد، در حالی که در یک سو بر مهارت‌آموزی و تغییر در شیوه آموزش‌های ارائه‌شده در مدارس با هدف ارائه دانش کاربردی تأکید می‌شود و حتی این موضوع از سوی رهبر انقلاب هم مورد تأکید قرار گرفته است اما شاهد هستیم سیاست‌گذاری‌ها همچنان در مسیر تقویت حافظه‌محوری و ارائه دروس غیرکاربردی است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: روند فعلی باعث می‌شود افراد صاحب قدرت و ثروت با دستیابی به مدارس باکیفیت و معلمان بهتر نمرات بالاتری دریافت کنند، از سوی دیگر با اعمال سهم بالای نمرات دوره متوسطه دوم در کنکور می‌توانند به دانشگاه‌های بهتر راه یابند./ تسنیم

ارسال نظر