این ۳ شهر ایران باز هم در فهرست گرمترین‌ها قرار گرفتند-راهبرد معاصر

 این ۳ شهر ایران باز هم در فهرست گرمترین‌ها قرار گرفتند

اهواز و امیدیه در استان خوزستان روز چهارشنبه، ۱۰ مرداد در جایگاه یازدهم و دوازدهم گرمترین شهر‌های جهان قرار گرفتند؛ اهواز پیش از این چند بار گرمترین شهر جهان اعلام شده و چندین بار هم در فهرست گرمترین‌ها جای گرفته بود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۶۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ در روز چهارشنبه، ۱۰ مرداد احساء در عربستان با دمای ۴۹.۴ درجه سانتیگراد گرمترین شهر جهان بود، این در حالی است که چند روز قبل از این تاریخ، (یکشنبه، ۷ مرداد) شهر زابل در سیستان و بلوچستان با دمای ۴۹.۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر جهان شده بود و روز قبل از آن (شنبه، ۶ مرداد) شهر طبس با دمای ۴۸.۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر جهان لقب گرفته بود یعنی ایران در ۲ روز متوالی گرمترین شهر جهان را به خود اختصاص داد.

در روز‌های بعد هم شهر‌هایی از ایران در فهرست گرمترین شهر‌های جهان جای گرفتند. امروز، چهارشنبه، ۱۰ مرداد هم بعد از اهواز و امیدیه که با دمای ۴۷.۱ درجه سانتیگراد در جایگاه یازدهم و دوازدهم قرار گرفتند، آبادان با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد سیزدهمین شهر گرم جهان شد.

فهرست گرمترین شهر‌های جهان در حالی منتشر می‌شود که همین امروز ایستگاه تحقیقاتی کنکوردیا در قطب جنوب با ثبت دمای ۶۵.۵ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه جهان شد.

روز گذشته، ۹ مرداد شهرستان امیدیه با دمای ۴۷.۵ درجه سانتیگراد در جایگاه هشتم گرمترین شهر‌های جهان اعلام شده بود و همچنین صفی آباد دزفول با دمای ۴۷.۴ درجه سانتیگراد در جایگاه نهم قرار گرفت و پس از آن آبادان با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد در جایگاه سیزدهم ایستاد. / همشهری

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده