تاکید آمریکا بر آمادگی برای انتقال منابع به خاورمیانه در دفاع از اسرائیل-راهبرد معاصر

تاکید آمریکا بر آمادگی برای انتقال منابع به خاورمیانه در دفاع از اسرائیل

در بحبوحه تشدید تنش‌ها در غرب آسیا در پی اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، هماهنگ‌کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید جان کربی گفت که ایالات متحده آماده است منابع خود را به خاورمیانه منتقل کند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 02
کد خبر: ۲۵۲۸۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی تحولات اخیر در منطقه و تشدید تنش‌ها بعد از ترور اسماعیل هنیه در حمله تروریستی اسرائیل، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه امروز با شبکه سی‌ان‌ان گفت که «آمریکا همیشه وضعیت نیروها در خاورمیانه را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهد تا اطمینان یابد که آنچه برای دفاع از خود، نیروها و امکاناتمان و همچنین متحدان و شرکایمان مثل اسرائیل نیاز است را در اختیار داریم».
او با اشاره به اظهارات مقامات ایران درباره قصد برای پاسخ به ترور اسماعیل هنیه گفت که «آن‌ها می‌خواهند حمله دیگری به اسرائیل انجام دهند، باید مطمئن شویم که منابع و توانایی‌های مناسب در منطقه را داریم». کربی همچنین گفت که این حمایت احتمالاً در قالب پرسنل و جنگ‌افزار خواهد بود.
کربی پیش‌تر هم در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی ضمن تاکید بر حمایت از تل‌آویو، گفته بود که باید حرف مقام‌های ایران درباره گرفتن انتقام جدی گرفته شود، زیرا «ایران تا همین حالا ثابت کرده که توانایی و اراده برای حمله به اسرائیل را دارد»./فارس

کلمات کلیدی: ترور اسماعیل هنیه
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده