بانک اماراتی به جرم پولشویی جریمه شد-راهبرد معاصر

بانک اماراتی به جرم پولشویی جریمه شد

یک بانک فعال در امارات را به دلیل نقض قوانین ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) این کشور، به پرداخت جریمه‌ای به مبلغ ۵.۸ میلیون درهم (۱.۶ میلیون دلار) محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۴۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از نشنال نیوز، بانک مرکزی امارات متحده عربی، یک بانک فعال در این کشور را به دلیل نقض قوانین ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) این کشور، به پرداخت جریمه‌ای به مبلغ 5.8 میلیون درهم (1.6 میلیون دلار) محکوم کرد.

این جریمه پس از بررسی‌های انجام شده توسط این نهاد نظارتی بانکی صورت گرفت که نشان داد این وام‌دهنده در سیاست‌ها و رویه‌های خود برای مطابقت با قانون AML/CFT دارای کمبودهایی است.

 این نهاد نظارتی روز پنج‌شنبه اعلام کرد: این اقدام مطابق با ماده 14 قانون فدرالی شماره (20) سال 2018 در مورد ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم و تامین مالی سازمان‌های غیرقانونی صورت می‌گیرد.

بانک مرکزی امارات نام مؤسسه مالی مورد نظر را که ذکر نکرد.

امارات متحده عربی، دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب، در ماه‌های اخیر تعدادی از طرح‌های ابتکاری را برای تنظیم بخش مالی این کشور معرفی کرده است.

بانک مرکزی امارات سال گذشته دستورالعمل‌های جدید AML/CFT را برای موسسات مالی دارای مجوز از جمله بانک‌ها، شرکت‌های مالی، صرافی‌ها، شرکت‌های بیمه، نمایندگان و کارگزاران منتشر کرد./تسنیم

کلمات کلیدی: پولشویی امارات
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار