سقوط بورس تل آویو در نتیجه انتظار برای پاسخ تلافی جویانه ایران-راهبرد معاصر

سقوط بورس تل آویو در نتیجه انتظار برای پاسخ تلافی جویانه ایران

ارزش واحد پولی و سهام بورس تل آویو طی هفته گذشته و همزمان با انتظار رژیم صهیونیستی برای واکنش ایران و حزب الله لبنان نسبت به ترور رهبران مقاومت با افت شدید مواجه شده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 06
کد خبر: ۲۵۳۵۱۰

به گزارش راهبرد معاصر، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که شِکِل (واحد پولی رژیم صهیونیستی) برای ششمین روز متوالی شاهد کاهش ارزش خود بوده و به رقمی معادل ۳.۸۲ شِکل برای هر دلار رسید که پایین‌ترین رقم از نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون است.

 

این افت ارزش در نتیجه انتظار رژیم صهیونیست برای واکنش انتقام جویانه ایران و حزب الله لبنان نسبت به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و ترور فواد شکر فرمانده نظامی حزب الله لبنان در ناحیه جنوبی بیروت صورت گرفته است.

 

در همین رابطه شاخص بورس رژیم صهیونیستی نیز با افت شدید همراه بوده و ۳.۳ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته که پایین‌ترین رقم از فوریه گذشته تاکنون بوده است.

 

همچنین در نتیجه عملیات با سلاح سرد در منطقه حولون در مجاورت تل آویو به پایتخت رژیم صهیونیستی شوک دیگری در روز یکشنبه به بورس این رژیم وارد شد و سقوط ارزش آن را در بازارهای مالی روز یک شنبه دو چندان کرد.

 

از ماه گذشته میلادی ارزش سهام بورس رژیم صهیونیستی با افت شدید همراه بوده است و سهام بانک‌های این رژیم نیز سقوطی معادل ۱.۹ درصد را شاهد بوده است. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده