دمای بالای ۴۰ درجه در انتظار نیمه شمالی کشور-راهبرد معاصر

دمای بالای ۴۰ درجه در انتظار نیمه شمالی کشور

معاون توانیر با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر این که روزهای گرمی تا پایان هفته پیش رو داریم، گفت: انتظار می‌رود دمای نواحی شمالی کشور از ۴۰ درجه فراتر رود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 06
کد خبر: ۲۵۳۵۱۸

به گزارش راهبرد معاصر، محمد اله داد اظهار کرد: در پی افزایش دما با دو چالش جدی رو به رو می‌شویم، یکی افزایش مصرف که به ازای هر درجه افزایش دما ١٨٠٠ مگاوات رشد بار داریم و چالش مهم‌تر، فشار مضاعف به تأسیسات و تجهیزات شبکه برق است، چرا که در این شرایط گرم علاوه بر گرمای محیط، بار زیاد ناشی از افزایش مصرف هم موجب می‌شود دمای آنها بالاتر رفته و درنتیجه احتمال آسیب و خرابی آنها بیشتر می‌شود.

 

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر اضافه کرد: این شرایط ممکن است به خاموشی و قطع برق منجر شده و در عین حال کار بر روی تجهیزات داغ از جمله نیروگاه‌ها، پست‌ها و خطوط انتقال را برای همکاران زحمتکش صنعت برق سخت‌تر می‌کند.

 

وی در عین حال شرایط شبکه برق کشور را پایدار توصیف کرد و در پایان از مشترکان بخش‌های غیرمولد نظیر خانگی، تجاری و اداری خواست تا با رعایت راهکارهای مدیریت مصرف شرایط را برای تأمین برق پایدار برای همه بخش‌ها به ویژه بخش‌های مولد فراهم کنند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده