رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف

شرکت برق تهران: در پی افزایش زودهنگام دما و رشد شدید مصرف، برق هزار مشترک پر مصرف قطع شد

شرکت برق تهران: در پی افزایش زودهنگام دما و رشد شدید مصرف، برق هزار مشترک پر مصرف قطع شد در پی افزایش زودهنگام دما و رشد شدید مصرف برق در تهران، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ برق هزار مشترک پرمصرف را قطع کرد. این اقدام در راستای کنترل هوشمند مصرف و پیشگیری از بحران در شبکه برق انجام شده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 19
کد خبر: ۲۷۸۵۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، در حالی که اردیبهشت امسال با افزایش کم‌سابقه دمای هوا همراه بود، مصرف برق در تهران به‌طور چشمگیری افزایش یافت و رکورد جدیدی در اوج بار مصرفی به ثبت رسید. به گفته‌ی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، دمای هوای تهران در تمام روز‌های اردیبهشت‌ماه به‌جز یک روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش محسوسی داشت و در برخی روز‌ها این افزایش به ۱۰ درجه نیز رسید.

وی با بیان اینکه اوج مصرف برق معمولاً در اواسط خرداد ثبت می‌شود، افزود: امسال تقریباً یک ماه زودتر وارد دوره گرمایش شدیم و همین موضوع باعث شد مصرف برق در تهران به حدود ۴۰۰۰ مگاوات در اردیبهشت‌ماه برسد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون مصرف برق در تهران بیش از ۸ درصد افزایش یافته و تنها در اردیبهشت‌ماه رشد مصرف به حدود ۱۷ درصد رسیده است، گفت: در همین بازه زمانی، میزان برقی که به شهروندان تحویل داده‌ایم نیز به همین میزان افزایش داشته است.

]وی با بیان اینکه حدود ۳۲۰ هزار مشترک در تهران به سامانه‌های هوشمند کنترل مصرف برق مجهز شده‌اند، اظهار کرد: حدود ۳ درصد از مشترکان خانگی تهران، بیش از دو برابر الگوی تعیین‌شده مصرف دارند. این گروه از مشترکان، به‌تنهایی ۱۱ درصد از کل مصرف برق پایتخت را به خود اختصاص می‌دهند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در صورت عبور از الگوی مصرف، ابتدا به این مشترکان اخطار داده می‌شود و اگر به هشدار‌ها توجه نکنند، برق آنها به‌صورت هوشمند و از راه دور محدود یا قطع می‌شود.

عزیزی در پایان از همکاری بخش بزرگی از شهروندان تهرانی در رعایت الگوی مصرف تشکر کرد و از همه خواست با مدیریت مصرف، به پایداری شبکه برق در تابستان پیش‌رو کمک کنند./ ایسنا 

کلمات کلیدی: برق گرما
مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار