گزارش باقری از گفت‌وگو با وزیران خارجه ۶ کشور درباره اوضاع منطقه-راهبرد معاصر

گزارش باقری از گفت‌وگو با وزیران خارجه ۶ کشور درباره اوضاع منطقه

باقری از گفتگوهای تلفنی فشرده دیشب خود با همتایانش درباره‌ شرایط خطیر منطقه ناشی از تجاوزگری‌های تروریستی صهیونیست‌ها در ایران و لبنان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۶۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در تماس تلفنی با همتایانم از سوئیس و مالت و در پاسخ به تماس تلفنی همتای انگلیسی که همه عضو شورای امنیت ملل متحدند، تاکید کردم بی‌عملی شورای امنیت در قبال جنایات رژیم اشغالگر موجب جری‌تر شدن رژیم در تداوم جنگ و خونریزی و تسری بی‌ثباتی و ناامنی در سطح منطقه شده‌ است.

 

در تماس تلفنی با همتای اتریشی گفتم رفتار همراه با چشم‌پوشی و بعضا حمایتگرانه اروپا در قبال جنایات ارتکابی رژیم اشغالگر از جمله در به شهادت رساندن میهمان رسمی مراسم تحلیف رئیس جمهوری ایران کاملاً بر خلاف مدعای اروپا و برهم‌زننده صلح و امنیت منطقه است.

 

در پاسخ به تماس تلفنی همتایانم از سوریه و مصر هم بیان کردم اتحاد و هماهنگی کشورهای اسلامی در اقدام مشترک علیه تجاوزگری و کشتار رژیم صهیونیستی عامل مهمی در بازدارندگی باند تروریستی و جنایتکار حاکم در تل‌آویو خواهد بود.

 

در همه این مکالمات بر عزم ایران برای استفاده از حق ذاتی و مشروع خود در صیانت از امنیت و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و نیز اراده قاطع ایران برای ایجاد بازدارندگی در برابر موجودیت شروری که عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است، تاکید کردم.»/ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده