اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان چین قابل تحقق است-راهبرد معاصر

اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان چین قابل تحقق است

رادیو و تلویزیون مرکزی چین امروز تفسیری تحت عنوان «چین توان تحقق اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان خود را دارد» منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 19
کد خبر: ۲۵۳۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ در نشست جهانی صنعت واقعیت مجازی سال ۲۰۱۹، لیو هه معاون نخست وزیر چین طی سخنانی سه پیام به جهان ارسال کرد که عبارتند از: عدم تغییر در اوضاع اساسی رو به رشد اقتصاد چین در طولانی مدت، حصول پیشرفت واقعی در رایزنی اقتصادی و تجاری چین و آمریکا در زمینه های زیاد و بنا شدن پایه ای مهم برای امضای توافقنامه مرحله ای بین دو کشور، و اعتماد و توانایی کامل چین برای تحقق اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان خود.

 

بنا به گزارشها میزان تولید ناخالص داخلی چین در سه فصل نخست سال جاری ۶.۲ درصد رشد داشته و چین از میان جوامع اقتصادی عمده جهان از لحاظ میزان رشد در مقام نخست قرار گرفته است. این امور نشانگر مقاومت و توان بالای چین در مقابله با خطرات احتمالی و توان شایسته تقدیر دولت چین در استفاده منطقی از ابزارهای سیاستگذاری است.

 

در این مقاله با اشاره به اصطکاک تجاری چین و آمریکا تأکید شده است: پایان جنگ تجاری برای هر دو طرف چین و آمریکا و جهان سودمند است و این تازه ترین تفاهم حاصل شده بین چین و آمریکا است. فارغ از هر گونه تحولی در جهان، چین با بهره مندی از پایه خوب و نیروی محرکه قوی، توان مقاومت و فضای بزرگی برای عمل و ابزارهای سیاست کلان برای مقابله با هر گونه چالشی دارد و با اعتماد به نفس کامل قادر به تضمین تحقق اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان و پیشبرد توسعه با کیفیت بالای اقتصاد خود می باشد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار