رئیس فدراسیون فوتبال: برای استفاده از VAR موانعی داریم-راهبرد معاصر

رئیس فدراسیون فوتبال: برای استفاده از VAR موانعی داریم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سیستم کمک داور ویدیویی را باید در تهران نصب کنیم تا صداوسیما تأییدیه آن را بدهد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 11
کد خبر: ۲۵۴۰۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی تاج در مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال ایران اظهار داشت: ابتدا اتفاقات ناگوار غزه را که این روز‌ها درگیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی است، تسلیت می‌گویم. فوتبال کشور به همراه تعدادی از کشور‌های آسیا در زمان سخنرانی رئیس فوتبال رژیم صهیونیستی کنگره فیفا را ترک کردند. بیش از ۷۶ بازیکن فوتبال را این رژیم شهید کرده است و هیچ زمینی در فلسطین وجود ندارد و هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود و این اتفاق بدی است که برای فوتبال رقم زده‌اند. جامعه بین‌المللی باید برای مقابله با آن کاری انجام دهد که به نظرم جامعه فوتبال کشور این کار را انجام داد.

وی افزود: من دو موضوع دارم و بعد رفع زحمت می‌کنم؛ اولی آن مربوط به بحث سخت‌افزاری ورزشگاه‌ها است. همانطور که می‌دانید سازمان لیگ و هیئت‌های فوتبال تلاش کردند ما کاری که به هر حال باید یک روز انجام می‌شد را در ورزشگاه‌ها شروع کنیم. مدتی است کار را شروع کردیم و نور ورزشگاه‌ها را از ۱۶۰۰ به ۲۰۰۰ لوکس افزایش دادیم. صندلی‌ها باید شماره‌گذاری شود که برخی ورزشگاه‌ها به سرعت دارند این کار را انجام می‌دهند. ورودی مجزایی هم برای بانوان در حال ساخت است. نصب گیت‌ها و سکو‌ها و صندلی‌های شماره‌دار که با کدملی قابل نصب باشد، انجام شده است. امروز هم جلسه‌ای با ثبت احوال بود که بتوانیم بلیت را به صورت الکترونیک به فروش برسانیم و هر کسی وارد استادیوم شود صندلی‌اش مشخص باشد. این کار البته سال‌هاست در فوتبال دنیا انجام شده است. به هر حال باید این کار را انجام دهیم و اگر در هفته‌های اول هم برخی استادیوم‌ها را نداشته باشیم شما بپذیرید.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: یک حرکت‌هایی هم در بخش نرم‌افزاری انجام دادیم. یک قانون و انضباطی مالی در لیگ انجام شده است. یک صداقتی در صدور مجوز انجام شد و هیچ کار غیر قائده‌ای انجام نشد و هفت باشگاه توانستند مجوز بگیرند که به نظرم یک توفیق بود. ژاپن پنج باشگاهش مجوز گرفتند و کره هم تعداد باشگاهش کمتر از ما بود. چهار باشگاه ما هم مجوز ملی گرفتند. مابقی باشگاه‌ها مجوز ملی نگرفتند که امسال سال آخر آنهاست و اگر نتوانند سال بعد نمی‌توانند در لیگ برتر باشند. از لحاظ انضباطی مالی تمام صورت‌های مالی و حسابرسی‌ها دیده می‌شود. یک زمانی ما بدهی باشگاه‌ها را نمی‌دانستیم، ولی الان مشخص است و بدهی به خارجی‌ها به حداقل رسیده است. قانون جوانگرایی و ترانسفر اجرا شده است. این قانون باعث شده است چند بازیکن به خارج از کشور ترانسفر شوند و از ورشکستگی فوتبال ما جلوگیری شده است. در مجموع به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کار‌هایی شده و باید تلاش کنیم لیگ‌مان را پر بازده کنیم.

تاج گفت: در حوزه VAR هم کار‌هایی شده است، ولی ما موانعی داریم. الان VAR را که به اراک رفته است می‌خواستیم صداوسیما به ما یک تأیید بدهد و بتوانیم هفت دستگاه دیگر را وارد کنیم. طبق قانون باید صداوسیما تأیید بدهد، ولی به هر حال نتوانستیم آنها را قانع کنیم به اراک بروند و الان مجبوریم یک دستگاه به تهران بیاوریم تا صداوسیما تأیید بدهد. باید از همه افرادی که به ما در لیگ برتر کمک کردند تشکر کنم. امیدوارم موانع ما در برگزاری مسابقات به تدریج کمتر شود و شما بپسندید. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار