فاکس‌نیوز: ایران از قدرت‌نمایی آمریکا در منطقه نمی‌ترسد-راهبرد معاصر

فاکس‌نیوز: ایران از قدرت‌نمایی آمریکا در منطقه نمی‌ترسد

رسانه آمریکایی اذعان کرد که ایالات متحده ناو‌ها و جنگنده‌های خود را به منطقه آورده تا در برابر حمله احتمالی ایران، از رژیم صهیونیستی حفاظت کند، اما ایران مرعوب قدرت‌نمایی آمریکا نخواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 12
کد خبر: ۲۵۴۱۴۲

به گزارش راهبرد معاصر، اندیشکده‌های آمریکایی تاکید دارند افزایش حضور نظامی ایالات متحده در غرب آسیا نمی‌تواند بر واکنش احتمالی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی تاثیری بگذارد.

 

به گزارش فاکس نیوز، ایالات متحده اخیرا بخش زیادی از تجهیزات نظامی خود را به غرب آسیا منتقل کرده است تا در برابر حمله احتمالی ایران و جنبش‌های مقاومت منطقه، از رژیم صهیونیستی حمایت کند؛ اما کارشناسان معتقدند که بعید است این قدرت‌نمایی تصمیم ایران برای انتقام‌گیری را تغییر دهد.

 

«ریچارد گلدبرگ» عضو ارشد اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» می‌گوید پس از ماه‌ها گشت‌زنی نیروی دریایی آمریکا در منطقه و انفعال آنها در برابر اقدامات ایران، بعید است که تهران اکنون از تهدیدات آمریکا نگران شود. به گفته گلدبرگ، مقامات ارشد ایران حضور نظامی آمریکا را بیشتر به‌عنوان یک نمایش و قدرت‌نمایی می‌بیند تا یک تهدید واقعی.

 

پس از آنکه رژیم صهیونیستی شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله را در بیروت ترور کرد، ایران و حزب‌الله لبنان وعده انتقامی سخت را داده‌اند. از این رو، رژیم اشغالگر و حامیانش هر لحظه انتظار پاسخ اقدامات خود را می‌کشند و آمریکا هم جنگنده‌ها و ناو‌های هواپیمابر خود را برای حفاظت از رژیم صهیونیستی به منطقه آورده است.

 

«جیمز کارافانو» عضو اندیشکده «بنیاد هریتیج» و کهنه‌سرباز ارتش آمریکا نیز در مورد تاثیر حضور نظامیان آمریکایی در منطقه بر پاسخ احتمالی ایران به جنایات صهیونیست‌ها ابراز تردید کرد و گفت: «دیپلماسی آمریکایی کاملا بی‌فایده است. نمی‌توانم جهانی را تصور کنم که در آن آنچه ما به‌صورت علنی انجام داده‌ایم، تأثیری بر رفتار ایران داشته باشد.»/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده