برای دریافت گذرنامه زیارتی به صورت حضوری مراجعه نکنید-راهبرد معاصر

برای دریافت گذرنامه زیارتی به صورت حضوری مراجعه نکنید

رئیس اداره کل صدور گذرنامه فراجا از متقاضیان دریافت گذرنامه زیارت خواست که از مراجع مستقیم به دفاتر صدور گذرنامه خودداری کنند و درخواست خود در این زمینه را در سامانه‌های «سخا» یا «پلیس من» ثبت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 12
کد خبر: ۲۵۴۲۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد حیدری سیرت با بیان اینکه کسانی که گذرنامه آنها بالای شش ماه اعتبار داشته باشد، می‌توانند به عراق تردد کنند و احتیاجی به دریافت گذرنامه جدید ندارند، خاطرنشان کرد: اتباع خارجی نیز که به صورت قانونی در ایران حضور دارند از طریق دفاتر کفالت می‌توانند اقدام به دریافت برگه عبور کنند.

وی با بیان اینکه مشمولان غیرغایب نیز می‌توانند از طریق سامانه سخا مجوز عبور دریافت کنند، اظهارکرد: مشمولان غایب امکان دریافت گذرنامه ندارند.

رئیس اداره کل صدور گذرنامه فراجا با بیان اینکه ما در دفاتر صدور گذرنامه طی ۷۲ ساعت گذرنامه‌های ثبت شده را صادر می‌کنیم و به پست ارائه می‌دهیم، اظهارکرد: بنابراین از متقاضیان درخواست می‌کنیم که مراجعه حضوری به دفاتر گذرنامه نداشته باشند.

حیدری همچنین با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ هزار نفر از طریق سامانه‌های اعلام شده اقدام به ثبت درخواست برای دریافت گذرنامه کرده‌اند، گفت: سامانه‌های موجود در این زمینه دچار مشکل نیست.

وی تاکید کرد: لازم است که ثبت‌نام کنندگان در این سامانه‌ها برای دریافت به موقع گذرنامه، مشخصات فردی خود و همچنین آدرس پستی شان را به صورت دقیق و کامل در این سامانه‌ها ثبت کنند.

رئیس اداره کل صدور گذرنامه فراجا درباره مدت اعتبار گذرنامه‌های زیارتی نیز گفت: گذرنامه زیارتی پنج سال اعتبار دارد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار