اعلام «وضعیت فوق‌العاده» در شهر مرزی روسیه-راهبرد معاصر

اعلام «وضعیت فوق‌العاده» در شهر مرزی روسیه

در پی افزایش حملات ارتش اوکراین علیه منطقه «بلگورود»، فرماندار این منطقه اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 14
کد خبر: ۲۵۴۳۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود روسیه امروز چهارشنبه از اعلام «وضعیت فوق العاده» در ای منطقه به دلیل تشدید اوضاع امنیتی در نتیجه گلوله باران روزانه نیروهای مسلح اوکراین خبر داد.

 

وی با انتشار پیامی در تلگرام نوشت: وضعیت در منطقه بلگورود همچنان بسیار دشوار و متشنج است. گلوله باران روزانه توسط نیروهای مسلح اوکراین منجر به تخریب خانه ها، زخمی شدن و کشته شدن غیرنظامیان شده است.

 

گلادکوف در ادامه افزود: بنابراین، ما از امروز تصمیم مناسبی را در سراسر منطقه بلگورود اتخاذ می‌کنیم تا با اعلام وضعیت اضطراری در سطح منطقه، ازاهالی منطقه محافظت کنیم.

 

منطقه بلگورود در ۴۰ کیلومتری مرز اوکراین قرار دارد که از هفته گذشته نیروهای مسلح اوکراین با حملات سنگین در حال بمباران این منطقه هستند.

 

روز دوشنبه با تشدید درگیری ها در منطقه مرزی کورسک، روسیه بخش هایی از مناطق مسکونی این منطقه را تخلیه کرد. با گذشته یک هفته پس از تهاجم بی سابقه اوکراین به خاک روسیه، مقامات این کشور روز دوشنبه هزاران غیرنظامی را از مناطق امتداد مرز اوکراین تخلیه کردند.

 

فرماندار منطقه بلگورود در جنوب روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مردم ساکن در منطقه کراسنویارژسکی به مکان‌های امن‌تری منتقل می‌شوند. پیش از این نیز هزاران نفر از ساکنان منطقه کورسک محل سکونت خود را ترک کردند.

 

این مقام روس تاکید کرد: اطمینان دارم که ارتش ما هر کاری برای مقابله با تهدید دشمن انجام خواهد داد. اما برای محافظت از جان و سلامت مردم خود، ما شروع به جابجایی افرادی ساکن در منطقه کراسنویارژسکی به مکان‌های امن‌تر می‌کنیم.

 

یک مقام منطقه ای روسیه هم اعلام کرد که حدود ۱۱ هزار نفر از ساکنان منطقه کراسنویارژسکی تخلیه شدند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده