به گزارش راهبرد معاصر؛ مزدا، شرکت خودروسازی چندملیتی ژاپنی که در سال ۱۹۲۰ توسط جوجیرو ماتسودا تأسیس شد، نام خود را از اهورامزدا و همچنین تشابه اسمی نام خانوادگی مؤسس آن الهام گرفته است.
جدیدترین لوگوی مزدا از ظاهر فعلی این برند فاصله زیادی ندارد و همان شکل فعلی را حفظ کرده که شرکت از سال ۱۹۹۷ استفاده میکند. بسیاری از رقبای این شرکت مانند بیامو، آئودی، بیوک، کادیلاک و غیره در چند سال اخیر ظاهر لوگوی خود را بهروز کردهاند./خبرآنلاین