شیراز و زنگبار خواهرخوانده می‌شوند-راهبرد معاصر

شیراز و زنگبار خواهرخوانده می‌شوند

در راستای توسعه دیپلماسی فرهنگی، قرارداد خواهرخواندگی بین دو شهر شیراز و زنگبار به زودی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و شهردار زنگبار منعقد می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 17
کد خبر: ۲۵۴۷۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن معارفی، رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا و خمیس حسن، شهردار زنگبار درباره قرارداد خواهرخواندگی بین دو شهر شیراز و زنگبار گفتگو کردند.

معارفی با تشریح فعالیت‌های فرهنگی ایران در تانزانیا گفت: با توجه به مشترکات تاریخی و فرهنگی زنگبار و شیراز بستن قرارداد خواهرخواندگی می‌تواند به توسعه روابط دو شهر کمک کند و لذا ما آماده همکاری برای انعقاد این قرارداد هستیم.

خمیس با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد ایران و تانزانیا و استقبال از این پیشنهاد، اظهار کرد: رئیس جمهور زنگبار چندین بار از او خواسته است قرارداد‌های خواهرخواندگی بین زنگبار و دیگر شهر‌های بزرگ بسته شود.

او ادامه داد: من اصالتا از شهر کیزم کازی در جنوب زنگبار هستم و در پسوند نام خانوادگی من در شناسنامه نیز کلمه «شیرازی» ذکر شده است و من تا به امروز نمی‌دانستم که «شیراز» نام شهر تاریخی و فرهنگی در ایران است.

شیراز، شهر تاریخی، فرهنگی و شهر طرب و ناز ایران عزیز، مکانی شناخته شده در زنگبار تانزانیا است که فرهنگ غنی خود را از هزاران سال پیش با مهاجرت گروهی از شیرازیان به آن سامان صادر کرده است و یاد و نام نیک شیرازیان ورد زبان مردم زنگبار است و تا امروز فرزندانی که از پیوند‌های شیرازیان با زنگباری‌ها متولد شده‌اند، به شیرازی بودن خود افتخار می‌کنند.

خواهرخواندگی شهر‌ها به عنوان بخشی از دیپلماسی شهری بین دو شهر است که از جهاتی با یکدیگر مشابه هستند. این پیمان باعث تسهیل در مبادلات تجاری، گردشگری، و آشنایی ساکنان محلی شهر‌ها با فرهنگ یکدیگر است که به طور کلی باعث افزایش آگاهی، رفاه و بهبود ساکنان محلی شهر‌ها می‌شود./ ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده