چمران: اگر دولت هزینه واگن‌ها را بپردازد مردم به‌موقع به محل کار می‌رسند-راهبرد معاصر

چمران: اگر دولت هزینه واگن‌ها را بپردازد مردم به‌موقع به محل کار می‌رسند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مبلغ واگن‌ها اگر پرداخت شود طرف چینی ساخت خود را انجام می‌دهد. گفت: امیدواریم دولت ارقام مربوطه را بپردازد تا مردم به‌موقع به محل کار خود برسند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 18
کد خبر: ۲۵۴۷۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی چمران در حاشیه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گردشگری در شهرداری متولیان مختلفی دارد که باید کنار هم جمع شوند، اظهار کرد: امروز لایحه تشکیل سازمان گردشگری در همین راستا بررسی می‌شود.

وی با اشاره به معاینه فنی خودروهای تاکسی، یادآور شد: اینکه از هر هشت تاکسی یک دستگاه بتواند کار کند درست نیست و اگر معاینه فنی نگیرند که نمی‌توانند تردد کنند. معاینه فنی تاکسی‌ها سخت‌تر است و باید استاندارد درستی داشته باشند. تاکسی‌های برقی هم تازه شروع به کار کرده‌اند و موتور الکتریکی دارند که سال‌ها به مشکل برنمی‌خورد. اگر هم مشکلی باشد ما به اندازه‌ای توانایی داریم که تعمیرات موتور انجام دهیم.

چمران همچنین تصریح کرد: استقبال از مهر به طور طبیعی به صورت روتین در شهرداری انجام می‌شود و جلسات آن هم برگزار شده و یا در حال برگزاری است تا آمادگی کافی برای ترافیک شدید را داشته باشیم. در زمان بازگشایی مدارس قاعدتاً ۲۰ درصد به ترافیک افزوده خواهد شد و راه چاره آن افزایش واگن‌ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در زمان کرونا میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاهش یافت، خاطرنشان کرد: هنوز میزان استفاده از این وسایل به دوران قبل از کرونا بازنگشته است و امیدواریم دولت ارقام مترو و اتوبوس‌ها را به موقع بپردازند تا به موقع وارد شوند و مردم هم به موقع به محل کار خود برسند. ارقام اگر پرداخت شود طرف چینی ساخت خود را انجام می‌دهد.البته واگن ملی و اتوبوس‌های داخلی را هم نباید فراموش کنیم که امیدواریم در زمان مقرر به وعده خود عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه ماهیانه ۵۰ اتوبوس داخلی به دشواری تحویل داده می‌شود، اضافه کرد: تعدادی از تولیدکنندگان به موقع اتوبوس‌های سفارش داده شده را تحویل می‌دهند و تعدادی دیگر این چنین نیستند.

چمران با بیان اینکه هنوز طرحی مبنی بر ساخت دریاچه مصنوعی در بوستان یاس فاطمی ارائه نشده است، یادآور شد: اگر قرار بر ساخت دریاچه باشد باید در شرق تهران ایجاد شود تا چرخش وزش باید از شمال غرب به جنوب شرق را شاهد باشیم‌./همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده