مراجعه ۸۰ درصد زائران اربعین به مرز‌ها با خودرو‌ی شخصی-راهبرد معاصر

مراجعه ۸۰ درصد زائران اربعین به مرز‌ها با خودرو‌ی شخصی

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: خوشبختانه تردد زائران از مرز‌های شش‌گانه کشورمان چه آنهایی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند و چه آنهایی که از سفر معنوی اربعین بازگشته‌اند در کمال امنیت و آرامش جریان دارد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 18
کد خبر: ۲۵۴۸۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، سردار محمد شرفی در قرارگاه اربعین انتظامی استان کرمانشاه که در مرز خسروی برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه پلیس در ماموریت بزرگ اربعین برقراری امنیت و ایجاد آرامش برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی عنوان کرد: بنا بر گواه خود زائران، پلیس تاکنون توانسته این وظیفه مهم را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و زائران در کمال امنیت و آرامش به سفر معنوی خود بپردازند.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: همه همکاران با نگاه اعتقادی در ماموریت اربعین حاضر شده‌اند و شبانه‌روز در حال خدمت به زائران اربعین هستند و ان‌شاالله در پایان نیز با سربلندی وظیفه و ماموریت خود را به سرانجام می‌رسانند.

شرفی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زائران حسینی آماده‌سازی زیرساخت‌های جاده‌ای در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این زیرساخت‌ها فراهم شد

وی عنوان کرد: تسهیل و روان‌سازی مسیر‌های تردد زائران اربعین نکته دیگری است که زائران توقع دارند بنابراین باید تلاش کنیم این مهم هم به سرانجام رسیده و شرایطی فراهم کنیم که زوار برای تردد با مشکل مواجه نشوند.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در اربعین امسال رخ داد در حوزه صدور گذرنامه بود، جایی که توانستیم با خرید تجهیزات مورد نیاز گذرنامه‌های مردم را در سریع‌ترین زمان ممکن چاپ و درب منزل به آنها تحویل دهیم.

شرفی افزود: صدور و چاپ گذرنامه در بازه زمانی ۷۲ ساعته و تحویل آن درب منزل به متقاضیان باعث افزایش رضایت‌مندی مردم شد.

وی با اشاره به حل معضل ازدحام زائران در پایانه‌های مرزی کشور طی سال‌های گذشته گفت: امروز زائران چه هنگام خروج از کشور و چه ورود تنها ظرف مدت چهار ثانیه توقف می‌توانند تردد کنند تا بدون اتلاف وقت به سفر معنوی خود پرداخته باشند.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰ درصد زائران با خودرو‌های شخصی به پایانه‌های مرزی مراجعه کردند که خوشبختانه ظرفیت کافی برای پارک خودروی آنها وجود داشت و اغلب زائران هم رضایت داشتند، افزود: نکته‌ای که زائران حتما باید به آن توجه کنند استراحت کافی و پرهیز از رانندگی هنگام خستگی است تا خدای نکرده حادثه تلخی رخ ندهد.

شرفی به میزبانی خوب کرمانشاه از زائران اربعین اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های سردار حاجیان فرمانده و دیگر مدیران و کارکنان انتظامی استان شرایط خوبی برای زائران اربعین فراهم شده است.

وی عنوان کرد: با مجموعه اقدامات صورت گرفته مرز خسروی از شرایط بسیار خوبی برای تردد زائران چه برای خروج از کشور و چه ورود برخوردار است و قطعا زوار می‌توانند با آسایش و آرامش از این مرز تردد کنند.

شرفی گفت: از هم اکنون باید به فکر طرح‌ها و برنامه‌های نوآورانه برای اربعین سال آینده باشیم تا خدمات متنوع تری به زائران ارائه و هرچه بیشتر رضایت آنها جلب شود./ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده