کیفرخواست باند آدم‌ربایی مسلحانه در کرمان صادر شد-راهبرد معاصر

کیفرخواست باند آدم‌ربایی مسلحانه در کرمان صادر شد

دادستان عمومی استان کرمان از صدور کیفرخواست باند آدم‌ربایی مسلحانه و قتل دو تبعه خارجی خبر داد و گفت: پرونده پس از رسیدگی در دادسرای عمومی کرمان با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 21
کد خبر: ۲۵۵۰۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اظهار کرد: پس از کسب گزارش‌هایی مبنی بر آدم‌ربایی مسلحانه به ویژه از خودروهای حامل اتباع خارجی در محورهای مواصلاتی منتهی به شهر کرمان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی و پلیس قرار گرفت.

او بیان کرد: در تحقیقات اولیه که از سوی کلانتری باغین و جوپار کرمان صورت پذیرفت، مشخص شد اعضای این باند پس از شناسایی سوژه‌های خود اقدام به تعقیب و گریز و نهایتاً توقیف خودروی حامل اتباع خارجی و آدم ربایی می‌کردند که در این درگیرهای مسلحانه دو تبعه خارجی نیز به قتل رسیده‌اند.

وی گفت : سر دسته باند گروگان‌گیری با همدستی اشخاصی هویت‌های خودروهای حامل اتباع خارجی را شناسایی و پس از گروگانگیری، مبادرت به اخاذی از خانواده آن‌ها می‌کردند.

بخشی افزود: از سوی شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان پرونده در مسیر رسیدگی جهت انجام تحقیقات مقدماتی قرار گرفت و دستور قضائی ویژه برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند صادر شد و در یک عملیات ضربتی اعضای این باند دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اعلام کرد: متهمین تحت قرار صادره به اتهام مباشرت در قتل عمدی ٢ نفر، محاربه، آدم ربایی، خرید و نگهداری سلاح جنگی کلت و سلاح شکاری کلاشینکف، قدرت‌نمایی با سلاح گرم از طریق تیراندازی و همچنین مشارکت در قتل عمدی در بازداشت به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: طبق موازین اسلامی و حقوق بشر اسلامی، بزه‌دیدگان با هر تابعیتی تحت حمایت قانون و مدعی‌العموم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اعلام کرد: خوشبختانه پس از دستگیری و تحت تعقیب قرار گرفتن عوامل این باند، دیگر شاهد چنین اقدامات و ناامنی‌هایی در سایر محورهای مواصلاتی شهرستان کرمان نبوده‌ایم./خبرآنلاین

کلمات کلیدی: کرمان
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده