پناهگاه‌های تل‌آویو باز شد-راهبرد معاصر

پناهگاه‌های تل‌آویو باز شد

رسانه‌های عبری از تشدید اختلافات میان سران صهیونیست بعد از حمله انتقام‌جویانه حزب‌الله خبر داده و با اعلام ممنوع‌المصاحبه شدن وزرا و نمایندگان حزب لیکود توسط نتانیاهو، تاکید کردند که تا این لحظه ۲۴۰ پناهگاه در تل‌آویو باز شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 25
کد خبر: ۲۵۵۴۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی حمله موفق حزب‌الله علیه مواضع دشمن صهیونیستی و موضع نظامی حساس این رژیم که جزئیات آن متعاقبا، اعلام خواهد شد، رسانه‌های عبری از ادامه وضعیت اضطراری در مناطق شمالی فلسطین اشغالی خبر داده و اعلام کردند که خسارت‌های مستقیمی به ساختمان‌ها وارد شده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند، در نتیجه حملات حزب الله شاهد آتش‌سوزی‌ها و ویرانی‌های عظیم در الجلیل هستیم.

برخی رسانه‌های عبری هم اعلام کردند که حزب الله مقرهای موساد، شاباک و سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل را در تل‌آویو هدف قرار داده است.

از طرف دیگر منابع صهیونیستی از تشدید اختلافات میان مقامات این رژیم در بحبوحه وضعیت متشنج جبهه شمالی فلسطین اشغالی خبر دادند و اعلام کردند که اختلاف در کابینه و حزب لیکود بر سر ادعاهای مربوط به حمله پیشگیرانه علیه لبنان بالا گرفته و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر به وزرا و نمایندگان حزب لیکود دستور داده که مصاحبه رسانه‌ای انجام ندهند.

اسحاق برک، ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان این رژیم اعلام کرد که فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل، اعتماد خود را به رئیس ستاد از دست داده‌اند که باید به زباله‌دان تاریخ پرتاب شود.

از طرف دیگر گدعون ساعر، عضو ارشد کنست رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «امید نو» با انتقاد از عملکرد کابینه و ارتش این رژیم اعلام کرد: این دشمنان ما هستند که زمان و سطح تنش‌ها را تعیین می‌کنند، نه ما.

روزنامه عبری هاآرتص هم به نقل از شهردار تل‌آویو اعلام کرد که 240 پناهگاه در این منطقه برای پناه دادن به شهرک نشینان آماده شده است.

این درحالی است که صبح امروز حزب الله لبنان با صدور 3 بیانیه متوالی از عملیات بی‌سابقه و پیشرفته خود علیه دشمن صهیونیستی در پاسخ اولیه به جنایت این رژیم در ترور فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله و شماری از غیرنظامیان لبنانی در حمله تروریستی اسرائیل به بیروت طی چند هفته گذشته، خبر داده و اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، یک حمله هوایی با تعداد زیادی از پهپادها به سمت عمق فلسطین اشغالی و به سمت یک هدف نظامی خاص دشمن اسرائیلی آغاز کردند که متعاقبا اعلام خواهد شد.

طبق این بیانیه، همزمان با آن رزمندگان مقاومت اسلامی، تعدادی از مواضع و پادگان‌های دشمن صهیونیستی و سکوهای گنبد آهنین را با تعداد زیادی موشک در شمال فلسطین اشغالی مورد هدف قرار دادند.

حزب‌الله در دومین بیانیه خود درباره پاسخ اولیه به جنایت دشمن صهیونیستی در ترور فواد شکر و تعدادی از غیرنظامیان لبنانی در بیروت، نیز اعلام کرد که مرحله اول عملیات با موفقیت کامل انجام شد و به اهداف خود رسید. در این عملیات بیش از 320 موشک کاتیوشا به سمت مواضع دشمن صهیونیستی شلیک شد.رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در این مرحله 11 موضع نظامی رژیم اشغالگر را در مناطق مختلف هدف قرار دادند.

بعد از این حمله حزب‌الله دست کم تا 48 ساعت آینده در سراسر اراضی اشغالی، اعلام وضعیت اضطراری شده است./تسنیم

کلمات کلیدی: اسرائیل فلسطین
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده