فیلم‌های رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران-راهبرد معاصر

فیلم‌های رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران

قرارداد جدیدترین فیلم رامبد جوان، نخستین کارگردانی بهرام افشاری و «رکسانا» پرویز شهبازی که گزینه احتمالی معرفی به اسکار است، برای اکران ثبت شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 27
کد خبر: ۲۵۵۶۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پانزدهمین جلسه شورای صنفی نمایش که روز سه‌شنبه ششم شهریورماه در سازمان سینمایی برگزار شد، بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد ۶ فیلم به ثبت رسید.

این فیلم‌ها شامل «رکسانا»، «زودپز»، «آغوش باز»، انیمیشن «ببعی»، «هفتاد سی» و «نبودنت» می‌شوند.

به این ترتیب فیلم‌های «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزداگان، میثم حسینی و تهیه‌کنندگی محمد مهدی مشکوری با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی سینما فرهنگ، «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی علی سرتیپی با پخش «فیلمیران» به سرگروهی پردیس هویزه، «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور با پخش «فیلمیران» به سرگروهی پردیس کورش، «رکسانا» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی با پخش «فیلمیران» به سرگروهی پردیس ایرانمال، «نبودنت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کاوه سجادی حسینی با پخش «نسیم صبا فیلم» به سرگروهی پردیس ملت، «هفتاد سی» به کارگردانی بهرام افشاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان با سرگروهی پردیس مگامال (پخش با تهیه‌کننده) آماده اکران هستند.

علاوه براین‌ها اکران فیلم‌های «مفت بر»، «شهر گربه‌ها ۲»، «قیف» و «کارزار» از پنج شنبه ۱۵ شهریورماه در سینما‌های سراسر کشور آغاز خواهد شد.

در بین فیلم‌هایی که قرارداد اکران آنها ثبت شده، «رکسانا» ساخته پرویز شهبازی پیش‌تر نامزد دریافت بهترین فیلم از جشنواره توکیو شده و یسنا میرطهماسب هم جایزه بهترین بازیگر مرد را از این رویداد دریافت کرد.

با توجه به نبود فیلم‌های واجد شرایط برای معرفی به آکادمی اسکار، در صورت اکران هفت روزه به صورت عمومی، پپیش بینی می‌شود «رکسانا» جدی‌ترین گزینه برای معرفی نماینده ایران به جوایز اسکار خواهد بود. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار