عارف: محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

عارف: محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد، گفت: تعجب می‌کنم در مورد این محدودیت‌ها نهاد‌های امنیتی اعتراض نمی‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 31
کد خبر: ۲۵۵۹۸۵

به گزارش راهبرد معاصر، محمدرضا عارف عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه عیسی زارع‌پور و سید ستار هاشمی وزرای پیشین و فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود به حکمرانی قانونی فضای مجازی اشاره داشتند. پرونده محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد. این یک واقعیت است. این واقعیت از زمانی که فناوری‌های نوین در حال پیشرفت بود، خیلی واضح بود. تنها کاری که می‌کند افزایش هزینه مصرف‌کننده و فرار‌های امنیتی ایجاد می‌کند. ما اشراف اطلاعاتی را یک اصل می‌دانیم و بی تعارف همه‌جا می‌گوییم.

وی افزود: بخش امنیتی هم راضی نیست و تعجب می‌کنم در مورد این محدودیت‌ها نهاد‌های امنیتی هیچ وقت اعتراض نمی‌کنند، چون اشرافی ندارند. شرکت‌های تامین‌کننده VPN جایگزین نهاد‌های امنیتی می‌شوند. مردم هم پول بیشتری می‌دهند به سرویس‌های با کیفیت بد و تمرد از قانون را یاد می‌دهیم. متاسفانه در طول این چهار دهه قوانینی تصویب شده که همه اذعان می‌دارند باید لغو شود ولی کسی جرات نمی‌کند پا جلو بگذارد. آنتن ماهواره ممنوع است، اما کدام خانه است که نداشته باشد؟ الان که دیش بشقابی که دیگر معنا ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: سند راهبردی فضای مجازی باید تدوین شود و به حکمرانی قانونی فضای مجازی کمک کنیم و این ذهنیت را که هر اتفاقی در فضای مجازی می‌افتد که بعضا ارتباطی هم به فیلترینگ ندارد، گردن فیلترینگ می‌اندازند./ ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار