به گزارش راهبرد معاصر؛ صفا صبوری دیلمی، گفت: مدیریت شهری در کنار توجه به ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی، نگاه ویژه ای به مقوله تعمیر و مقاوم سازی پل ها دارد تا علاوه بر حفظ این زیرساخت ها در شرایط مطلوب بهره برداری، از استقامت آنها در زمان وقوع بحران اطمینان پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات مربوط به تعمیر و مقاوم سازی در پل های تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن، تقاطع بزرگراه شهید همت با بزرگراه شیخ فضل الله، تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهید حقانی و تقاطع بزرگراه شهید آوینی-راه آهن ادامه دارد.
صبوری گفت: عملیات مقاوم سازی و تعمیر پل های تقاطع بزرگراه شهید همت با خیابان گاندی، تقاطع بزرگراه شهید همت با خیابان آفریقا و بزرگراه شهید همت با خیابان ولیعصر به زودی آغاز خواهد شد.
وی با اعلام اینکه پیشرفت عملیات تعمیر و مقاوم سازی پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن به مرز ۶۵ درصد رسیده است، از پیشرفت ۳۰ درصدی این عملیات در پل تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهید حقانی و پیشرفت ۵۰ درصدی این اقدامات در پل تقاطع بزرگراه شهید همت با بزرگراه شیخ فضل الله خبر داد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: پل های یاد شده تا پایان سال جاری در فهرست پل های مقاوم سازی شده شهر تهران قرار می گیرند.
به گفته صبوری، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن طولانی ترین پل سواره رو پهنه غربی پایتخت و پل های تقاطع رسالت - شهید حقانی و شهید همت - شیخ فضل الله از پررفت و آمد ترین پل های شبکه معابر بزرگراهی در مناطق ۷ و ۲ محسوب می شوند.
وی ادامه داد: اجرای اقدامات مربوط به مقاوم سازی در کنار انجام تعمیرات تخصصی همچون تعویض نئوپرن ها و درزهای انبساط در مورد این سازه ها لحاظ شده و طبق برنامه زمان بندی ادامه دارد.
منبع:مهر