حماس: حضور رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا برای ما پذیرفتنی نیست-راهبرد معاصر

حماس: حضور رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا برای ما پذیرفتنی نیست

عضو ارشد حماس با تاکید بر پافشاری این جنبش برای عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از محور فیلادلفیا و نوار غزه گفت: مقاومت بار‌ها با پیشنهاد‌های میانجیگران موافقت کرده، اما دولت اشغالگر آن را نپذیرفته است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 05
کد خبر: ۲۵۶۳۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت فلسطین (حماس) گفت برخی از اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در نوار غزه در بمباران اسرائیل و برخی دیگر با شلیک مستقیم از سوی ارتش خود کشته شدند.

وی در مصاحبه با المیادین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول بازگشت اجساد اسیران به جای خود آنها دانست و تاکید کرد که نتانیاهو تصاویر قدیمی مربوط به سال ۲۰۱۲ را در قالب ادعا‌های خود در رفح واقع در جنوب نوار غزه نشان داد.

حمدان بر پافشاری جنبش حماس بر «متن روشنی مبنی بر عقب نشینی کامل از محور فیلادلفیا و نوار غزه» تاکید کرد و گفت مخالف هرگونه کلام شفاهی است و این جنبش به آنچه رئیس موساد می‌گوید تا زمانی که مکتوب و با نقشه واضحی مستند نشده باشد اهمیت نمی‌دهد.

او گفت جنبش حماس به میانجیگران در قاهره اطلاع داده که هر آنچه مربوط به گذرگاه رفح است موضوع فلسطینی محسوب می‌شود. حمدان یادآور شد مقاومت فلسطین چندین بار با پیشنهاد میانجی‌ها موافقت کرده، اما اشغالگر اسرائیلی مخالف این پیشنهادات بوده است.
حمدان بار دیگر تاکید کرد که محور فیلادلفیا مرز‌های مشترک فلسطین و مصر است و حضور رژیم صهیونیستی در آن به معنای تداوم اشغالگری است که حماس آن را نمی‌پذیرد.

عضو ارشد حماس خاطر نشان کرد: پیشرفت ویژه مقاومت در کرانه باختری در سایه پایداری نوار غزه بزرگتر خواهد بود و همه تلاش‌ها از سوی اشغالگران برای ایجاد دو دستگی میان ملت فلسطین در هنگام درگیری با آنها به شکست می‌انجامد.

وی گفت نتانیاهو بر روی پیروزی «دونالد ترامپ» کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات پیش رو جهت اجرای نقشه‌های رژیم اسرائیل در منطقه حساب باز کرده است.

عضو ارشد حماس افزود: اظهارات «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره عقب نشینی جزئی به سمت شرق در محور فیلادلفیا نیرنگ است. نتانیاهو هرگز خواهان عقب نشینی از آن نیست و تصویر در حال شکل‌گیری در منطقه این است که آمریکا یا از مهار رفتار اسرائیل عاجز بوده و یا خواهان آن نیست.

حمدان گفت اشغالگر پیش از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر برای نابودی مسئله فلسطین، یهودی‌سازی قدس اشغالی و عادی‌سازی فراگیر روابط با کشور‌های عربی برنامه‌ریزی می‌کرد. / ایسنا

کلمات کلیدی: فیلادلفیا حماس
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار