اردن: نتانیاهو درصدد شعله‌ور کردن آتش جنگ و انفجار اوضاع در کل منطقه است-راهبرد معاصر

اردن: نتانیاهو درصدد شعله‌ور کردن آتش جنگ و انفجار اوضاع در کل منطقه است

وزیر امور خارجه اردن با هشدار به رژیم صهیونیستی نسبت به تلاش برای کوچاندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری، اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» و کابینه وی تصمیم دارند آتش جنگ را در منطقه شعله‌ور کنند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 06
کد خبر: ۲۵۶۴۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ایمن الصفدی» در کنفرانس مطبوعاتی با «آنالنا بربوک» همتای آلمانی خود تاکید کرد که هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری به اردن، به مثابه اعلام جنگ با کشورش است.

وی افزود: ما در حال تهیه یک پرونده حقوقی درباره تهاجم اسرائیل به اماکن مقدس در قدس هستیم.

وزیر امور خارجه اردن ادامه داد: اسرائیل جنگ دیگری را در کرانه باختری به راه انداخته است؛ چرا که نتانیاهو و کابینه‌اش درصدد شعله‌ور کردن آتش جنگ و انفجار اوضاع در کل منطقه هستند.

الصفدی اضافه کرد: توقف تجاوز به نوار غزه و تشدید تنش در کرانه باختری، اولین گام برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در منطقه است، در حالیکه اقدامات عملی اسرائیل تا کنون تمام فرصت‌های دستیابی به صلح عادلانه را از بین برده است.

وی گفت که کشورش از توافق برای تبادل اسیران حمایت می‌کند، اما نتانیاهو مواضع خود را تغییر داده و از تعهدات خود عقب نشینی کرده است.

وزیر امور خارجه اردن در ادامه ضمن مخالفت با ادعا‌های رژیم صهیونیستی در خصوص محور «فیلادلفیا» و مرز با اردن تاکید کرد که کشورش هر رویکردی که نوار غزه را جزئی جدا از کرانه باختری تلقی می‌کند را نمی‌پذیرد و این رژیم باید از نوار غزه عقب نشینی کند.

وزیر خارجه اردن همچنین از آلمان خواست تا وزرای تندروی رژیم صهیونیستی؛ ازجمله «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم را به علت نقض قوانین بین‌المللی تحریم کند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، حملات شهرک نشینان به مسجدالاقصی تشدید شده و در این حملات وزرای تندرو از جمله بن گویر نیز بار‌ها مشارکت کرده‌اند.

در همین راستا، اردن و مصر نگران این مساله هستند که رژیم صهیونیستی از جنگ کنونی غزه و تصویب طرح‌هایی، برای جابه‌جایی و کوچاندن اجباری ساکنان کرانه باختری به اردن و ساکنان غزه به مصر، استفاده کند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار