واکنش حماس به کشتار هولناک آوارگان در خان یونس-راهبرد معاصر

واکنش حماس به کشتار هولناک آوارگان در خان یونس

جنبش حماس باصدور بیانیه‌ای به ادعای رژیم صهیونیستی دربار هدف قرار دادن رزمندگان مقاومت در چادرهای آوارگان در منطقه المواصی در جنوب غزه که دست کم ۱۰۰ شهیدوزخمی درپی داشت، قویاً رد کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 10
کد خبر: ۲۵۶۸۵۵

به گزارش راهبرد معاصر، جنبش مقاومت اسلامی حماس به جنایت هولناک بامدادی رژیم صهیونیستی در خان یونس واکنش نشان داد.

 

خبرگزاری شهاب فلسطین گزارش داد که جنبش مقاومت اسلامی حماس به جنایت هولناک بامداد امروز رژیم صهیونیستی در منطقه المواصی خان یونس واکنش نشان داد.

 

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت شنیع جدیدی که ارتش اشغالگر صهیونیستی در مواصی خان یونس مرتکب شد و در پی آن با بمب‌های سنگین جنگنده‌های اشغالگران به میان چادرهای آوارگان فرودآمد، بار دیگر به شهادت ده‌ها تن از غیرنظامیان انجامید که بیشتر آنان زن و کودک بودند.

 

این بیانیه می‌افزاید: هدف قرار دادن وحشیانه غیرنظامیان اعم از زنان، کودکان و سالخوردگان در منطقه‌ای که به ادعای خود ارتش اشغالگر منطقه امن اعلام کرده بود، بیانگر قصد کابینه این رژیم فاشیستی در ادامه نسل کشی علیه ملت ما است و قتل عام شنیع و عامدانه آنان نشان دهنده بی توجهی آنان به قوانین بین المللی و انسانی و احکام صادره محاکم بین المللی در توقف حملات به غزه است.

 

این جنایت با پوشش کامل دولت آمریکا توسط دشمن نازی صهیونیسم انجام شد در حملات علیه ملت ما با رژیم نازی همدست است.

 

در این بیانیه تاکید شده است که ادعای ارتش فاشیست اشغالگر مبنی بر حضور نیروهای مقاومت در محل حمله، دروغی آشکار است.

 

حماس افزود: مقاومت بارها حضور اعضای خود در تجمعات غیرنظامی یا استفاده از این مکان‌ها برای اهداف نظامی را رد کرده است.

 

از سوی دیگر، جنبش مجاهدین فلسطینی با صدور بیانیه‌ای کشتار هولناک خان یونس را در ادامه نسل کشی اشغالگران با تسلیحات آمریکایی دانست و دولت آمریکا و رئیس جمهور جنایتکار آن را مسئول این جنایت و همدست اشغالگران در تجهیز نظامی آنان در قتل عام فلسطینیان دانست.

 

طبق گزارش منابع فلسطینی اشغالگران صهیونیست در حمله‌ای شبانه به اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خان‌یونس، ۴۰ نفر شهید و ۶۰ نفر زخمی شدند؛ جستجو برای یافتن سایر شهدا ادامه دارد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار