ادعای سنتکام درباره انهدام سامانه موشکی انصارالله-راهبرد معاصر

ادعای سنتکام درباره انهدام سامانه موشکی انصارالله

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مدعی شد تجهیزات نظامی انصارالله در حملات به یمن و دریای سرخ منهدم شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 10
کد خبر: ۲۵۶۸۶۹

به گزارش راهبرد معاصر، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) ادعا کرد که نیرو‌های این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته دو سامانه موشکی انصارالله یمن و یک خودروی پشتیبانی را در مناطق تحت کنترل آنها در یمن منهدم کرده اند.

 

سنتکام در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، ادعا کرد: نیرو‌های سنتکام همچنین «یک هواپیمای بدون سرنشین حوثی‌ها (انصارالله) را بر فراز دریای سرخ منهدم کردند.»

 

این نهاد مدعی شد «این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی انجام شد.»

 

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ را هدف قرار می‌دهند. یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و مسئله شکست آمریکا دربرابر یمن، به یکی از موضوعات اصلی تحلیلگران آمریکایی تبدیل شده است.

 

آمریکا و انگلیس زمستان گذشته در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی ماه‌های قبل از آن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده