حماس: جنگ غزه تهدیدی برای امنیت جهان عرب است-راهبرد معاصر

حماس: جنگ غزه تهدیدی برای امنیت جهان عرب است

یکی از رهبران حماس اعلام کرد جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، نه فقط برای فلسطین که تهدیدی برای امنیت کل منطقه است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 10
کد خبر: ۲۵۶۹۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «اسامه حمدان» یکی از رهبران حماس در نشست وزیران خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب در قاهره سخنرانی کرد. او از وزیران خارجه عرب خواست مسوولیت خود را در قبال تجاوز ظالمانه و جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه برعهده بگیرند که در کنار نقض‌های شهرک‌نشینان و ارتش اشغالگر در کرانه باختری و قدس اشغالی، هر روز دست به قتل‌عام، محاصره و گرسنه نگهداشتن ملت فلسطین می‌زنند.

به نقل از خبرگزاری شهاب، حمدان گفت این تجاوز نه فقط فلسطینی‌ها که امنیت ملی عرب را تهدید می‌کند.

وی ضمن یادآوری نتایج اجلاس مشترک اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس که در ماه نوامبر در ریاض برگزار شد، بر لزوم تلاش برای توقف فوری جنگ غزه، امدادرسانی به ملت فلسطین و لغو محاصره غزه تاکید کرد و گفت حماس در شرایط حساس فعلی در فلسطین و کل منطقه انتظار دارد نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب به اقدام فوری، مستقیم و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و حامیانش برای توقف جنگ غزه منجر شود.

رهبر حماس ابراز امیدواری کرد که خروجی این نشست، با باز شدن گذرگاه‌ها و انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه، یاری‌رسانی به مردم غزه و نیز محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و پیگرد قانونی و قضایی رژیم اشغالگر و رهبران آن در تمامی محافل بین‌المللی باشد.

حمدان گفت، حماس انتظار دارد نتیجه این نشست رسوایی لجاجت رژیم صهیونیستی، مانع‌تراشی‌های آن در برابر پیشنهادات توافق آتش‌بس و تحمیل مسوولیت شکست تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرای غزه باشد مخصوصا که جنبش حماس و مقاومت با آخرین توافق پیشنهادی که توسط میانجیگران دوم ژوئیه مطرح شد، موافقت کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که ماحصل نشست ویزان خارجه عرب در مصر تلاش برای حفاظت از قدس و مقدسات، منع رژیم صهیونیستی از ادامه طرح‌های خود برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی و یهودی‌سازی قدس باشد.

حمدان در پایان سخنرانی خود تاکید کرد حماس از این نشست انتظار دارد قطع فوری روابط سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی با رژیم صهیونیستی را عملی کند که به کشتار جمعی ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

صد و شصت و دومین دور از فعالیت وزیران خارجه کشور‌های اتحادیه عرب امروز سه‌شنبه در قاهره به ریاست وزیر خارجه یمن شروع شد. مساله فلسطین، درگیری جهان عرب و رژیم صهیونیستی، تحولات سیاسی مساله فلسطین، احیای طرح صلح عربی و تحولات و نقض‌های رژیم صهیونیستی در قدس از محوری اصلی بحث این نشست است. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار