آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ۱۰ فرد و نهاد در ارتباط با حزب الله لبنان اعمال کرد-راهبرد معاصر

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ۱۰ فرد و نهاد در ارتباط با حزب الله لبنان اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در راستای سیاست اعمال فشار حداکثری خود علیه گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) روز چهارشنبه به وقت محلی تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۰ فرد، نهاد و کشتی در ارتباط با حزب‌الله اعمال کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 11
کد خبر: ۲۵۷۰۵۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) سه فرد، پنج شرکت و دو کشتی را که در قاچاق نفت و گاز مایع (LPG) برای کسب درآمد حزب الله لبنان نقش دارند، تحریم می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این شبکه متشکل از تجار و شرکت‌های لبنانی و تحت نظارت یکی از رهبران ارشد تیم مالی حزب الله، ارسال ده‌ها محموله گاز مایع را به دولت سوریه تسهیل کرده و سود حاصل از آن را به حزب الله منتقل کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه ادعا‌های خود اضافه کرد: عملیات قاچاق نفت و گاز مایع صد‌ها میلیون دلار برای حزب الله به همراه دارد و از فعالیت‌های تروریستی این گروه حمایت می‌کند.

بردلی تی اسمیت معاون سرپرست وزارت خزانه داری در امور تروریسم و امور مالی آمریکا در سخنانی ادعا کرد: حزب الله همچنان به پرتاب موشک به سمت اسرائیل و دامن زدن به بی ثباتی منطقه ادامه می‌دهد و تامین مالی خشونت را بر مراقبت از مردمی که ادعا می‌کند به آنها اهمیت می‌دهد، در اولویت قرار می‌دهد.

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: وزارت خزانه داری به اخلال در قاچاق نفت و سایر شبکه‌های مالی که از ماشین جنگی حزب الله حمایت می‌کنند ادامه خواهد داد.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۵ مهرماه ۱۴۰۲) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیرو‌های یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲)، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز عملیات‌هایی را در پاسخ به جنایت‌ها ارتش اسرائیل علیه اهالی غزه انجام داده‌اند. اسرائیل در این مدت صد‌ها فلسطینی را نیز در کرانه باختری شهید و زخمی کرده است.

افزایش عملیات در کرانه باختری از سوی فلسطینیان علیه اسرائیل، باعث نگرانی شدید رژیم اشغالگر قدس از تکرار هفتم اکتبری است که این بار در کرانه باختری رخ دهد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده