انگلیس تهدیدهای پوتین علیه ناتو را رد کرد-راهبرد معاصر

انگلیس تهدیدهای پوتین علیه ناتو را رد کرد

نخست وزیر انگلیس ادعای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر اینکه انتشار سلاح‌های دوربرد غربی برای حملات در عمق خاک روسیه به منزله مشارکت ناتو در جنگ است را رد کرده و بر حق اوکراین برای دفاع از خود تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 13
کد خبر: ۲۵۷۱۸۸

به گزارش راهبرد معاصر. "کایر استارمر"، نخست‌وزیر بریتانیا، ادعای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر اینکه انتشار سلاح‌های دوربرد غربی برای حملات در عمق خاک روسیه به منزله مشارکت ناتو در جنگ است را رد کرد. استارمر که در راه سفر به واشنگتن است گفت که بریتانیا خواهان درگیری با روسیه نیست.

 

نخست وزیر انگلیس همچنین تاکید کرد: اوکراین حق دفاع از خود را دارد"، بریتانیا به طور کامل از این حق حمایت می کند و فرصت های آموزشی را در این زمینه ارائه می‌دهد. نخست وزیر بریتانیا تاکید کرد: اما ما به دنبال درگیری با روسیه نیستیم - این حداقل قصد ما نیست.

 

کی‌یف بارها از بریتانیا و ایالات متحده آمریکا درخواست کرده است که اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد را بدهند تا اوکراین بتواند از آنها برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کند. احتمالاً این موضوع در دیدار استارمر با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در روز جمعه در واشنگتن نیز مطرح خواهد شد. استارمر تاکید کرد: می‌خواهم فردا مطمئن شوم که این بحث‌ها، بحث‌های تاکتیکی، در بستر استراتژیک مناسب وضعیت اوکراین قرار می‌گیرد.

 

بر اساس بیانیه‌های رسمی، ایالات متحده آمریکا استفاده از تسلیحات خود علیه روسیه را به دفاع از حمله روسیه علیه شهر خارکف در شرق اوکراین محدود می‌کند. دولت بریتانیا هنوز به طور مشخص در مورد این سوال که دقیقاً به اوکراین اجازه می‌دهد با تسلیحاتی که ارائه کرده است، چه کاری انجام دهد، اظهار نظر نکرده است.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه استفاده احتمالی اوکراین از تسلیحات دقیق دوربرد غربی علیه اهدافی در عمق خاک روسیه را به‌عنوان دخالت ناتو در جنگ می‌داند. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در سن پترزبورگ گفت: این بدان معناست که کشورهای ناتو، ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی با روسیه خواهند جنگید.

 

پوتین در ادامه گفت که این امر ماهیت جنگ را تغییر خواهد داد. وی بدون اشاره به جزئیات گفت: ما بر اساس تهدیداتی که با آن مواجه خواهیم شد، تصمیمات مناسب خواهیم گرفت.

 

استارمر در بخش دیگری از سخنانش گفت: روسیه به طور غیرقانونی به اوکراین حمله کرد. روسیه می تواند فورا به این درگیری پایان دهد.

 

به اعتقاد "ویاچسلاو ولودین"، رئیس پارلمان روسیه، ائتلاف نظامی غرب در حال حاضر درگیر جنگ در اوکراین است. ولودین در سرویس پیام کوتاه تلگرام نوشت: آنها علیه کشور ما جنگ می‌کنند. وی به این مسئله اشاره کرد که ناتو به اوکراین در انتخاب شهرهای روسیه برای حملات کمک می‌کند، عملیات نظامی را با ارتش اوکراین هماهنگ می‌کند و به طور کلی به دولت در کی یف دستور می‌دهد.

 

کشورهای غربی موشک‌های دوربردی مانند «طوفان سایه‌ها» و ATACMS را به اوکراین فرستاده‌اند. کی یف از این سلاح‌ها علیه کریمه و دونباس استفاده کرده است. با این حال، در چند روز گذشته، ایالات متحده و انگلیس اشاره کرده‌اند که ممکن است اجازه دهند از این سلاح‌ها برای حمله به اهداف عمیق‌تر در قلمرو روسیه استفاده شود.

 

کشورهای غربی در آغاز جنگ اوکراین به منظور جلوگیری از درگیری مستقیم با روسیه محدودیت‌هایی را برای استفاده اوکراین از برخی تسلیحات عرضه‌شده توسط غرب در نظر گرفتند.کی‌یف از چند ماه پیش خواستار رفع محدودیت‌ها شده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده