لزوم تعیین تکلیف ثبت‌نام اتباع در مدارس پایتخت-راهبرد معاصر

لزوم تعیین تکلیف ثبت‌نام اتباع در مدارس پایتخت

اعضای شورای شهر تهران در مورد کاهش بار ترافیکی مهرماه و تعیین تکلیف وضعیت ثبت نام اتباع به خصوص در مناطق جنوبی تهران تأکید کردند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 15
کد خبر: ۲۵۷۳۵۵

به گزارش راهبرد معاصر، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در واکنش به گزارش معاونین شهردار در مورد آمادگی شهرداری تهران در مهرماه برای بازگشایی مدارس با بیان اینکه تدوین شیوه نامه دبیرخانه شهروندی در مورد بازگشایی مدارس تهیه و ابلاغ شده است به برگزاری نمایشگاه نوشت افزار اشاره کرد و گفت: شهروندان از بار ترافیکی نمایشگاه نوشت افزار گلایه دارند و جا داشت این نمایشگاه در شهرآفتاب برگزار می‌شد.

 

در ادامه علیرضا نادعلی رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه بهار سال تحصیلی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید حال و هوای اول مهر در شهر ایجاد شود، افزود: سازمان زیباسازی باید فضای مهرماهی در شهر ایجاد کند و از ظرفیت بیلبورد‌ها استفاده کنند؛ چرا که هم هفته وحدت، هم هفته دفاع مقدس و هم آغاز سال تحصیلی است که باید با هنر خاص به این سه موضوع پرداخته شود.

 

احمد علوی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران نیز تأکید کرد: یکی از اشکالات در شهرداری تهران این بود که به واسطه وسعت فعالیت، یک‍پارچگی در تدوین برنامه و اجرا کمتر دیده می‌شد؛ اما ایجاد دبیرخانه متمرکز آموزش شهروندی به افزایش هماهنگی‌ها برای تدوین برنامه‌های مهرماه موثر بوده و لازم است دبیرخانه آموزش‌های شهروندی نیز تأسیس شود. همچنین قرار بود پویش «نشان جاویدان» برای مدارسی که به نام شهداست اجرایی شود و شهدا به دانش آموزان شناسانده شوند که اتفاق خوب و قشنگی است.

 

وی ادامه داد: دوستان از ستاد بحران در این جلسه نبودند، اما باید گفت که طرح خوب «هر مدرسه هزارگام» در حال اجراست که بر این اساس در حوزه اچ اس ای، مدارس را با چک لیست هزارآیتمی کنترل می‌کنند و لازم است بر اساس این لیست‌ها مدارس ایمن شوند.

 

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز ضمن تقدیر از شهرداری تهران بابت آسفالت حیاط مدراس گفت: مردم بار ترافیکی مهرماه را حس می‌کنند و هر چه بتوانیم این بار ترافیکی را کاهش دهیم قطعا برای مردم بهتر است و البته این مهم تماما در اختیار شهرداری تهران نیست و سایر دستگاه‌ها همچون پلیس و دولت نیز باید کمک کنند و باید به مدارس جنوبی تهران هم توجه ویژه داشته باشند.

 

وی بر لزوم رسیدگی به فضای سبز مدارس و دانشگاه‌ها در راستای جلوگیری از خشک شدن آنها تأکید کرد و ادامه داد: به عنوان نماینده مردم از وزارت کشور و آموزش و پرورش می‌خواهم که در مورد ثبت نام دانش آموزان اتباع وارد شوند چراکه در برخی از محلات مردم حاضر نیستند به علت تعدد اتباع کودکانشان را در این مدارس ثبت نام کنند و مجبورند هزینه‌های بیشتری بدهند و از وزارت کشور و اداره کل آموزش و پرورش تهران می‌خواهیم که وضعیت ثبت نام اتباع به خصوص در مناطق جنوبی تهران را تعیین تکلیف کنند.

 

مهدی چمران تاکید کرد: جلسه آینده استثنا به دلیل آغاز سال تحصیلی ساعت ده صبح خواهد بود و در نیمه دوم سال نیز ساعت کاری شورای شهر ۹ صبح خواهد بود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده