۲۴ هزار معلم جدید چگونه استخدام می‎شوند؟-راهبرد معاصر

۲۴ هزار معلم جدید چگونه استخدام می‎شوند؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در مرحله تکمیل ظرفیت ۲۴هزار معلم جدید استخدام خواهند شد که دو روش برای استخدام مدنظر است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 15
کد خبر: ۲۵۷۳۶۱

به گزارش راهبرد معاصر، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام معلم جدید از طریق برگزاری تکمیل ظرفیت برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با احتساب خالی ماندن ظرفیت موجود در سهمیه‌ها، 24 هزار ظرفیت خالی داریم که مجوز مربوطه را از سران قوا دریافت کردیم تا ظرفیت سهمیه‌ها به افراد عادی اختصاص یابد.

 

وی افزود: نهایتاً تا یک هفته آینده فراخوان پذیرش 24 هزار معلم جدید را اعلام خواهیم کرد و برای تکمیل ظرفیت دو روش مدنظر داریم.

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مدل نخست و اولویت اصلی ما، جذب 24 هزار معلم جدید از میان افرادی است که مرحله مصاحبه و گزینش را طی کرده‌اند اما در رقابت با سایر داوطلبان پذیرش نشدند؛ این روش یک مزیت دارد و دیگر نیازی به تشکیل مجدد کانون‌های ارزیابی و مصاحبه و بررسی علمی افراد نیست.

 

وی ادامه داد: اگر با این روش باز هم ظرفیت خالی بماند بر اساس بالاترین نمره کتبی کسب‌شده در منطقه‌ای که افراد برای استخدام متقاضی شده‌اند از آنها برای مصاحبه دعوت می‌شود و فراخوان به‌زودی و نهایتاً تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

 

فرهادی درباره گزینش مجدد افرادی که در مرحله گزینش رد شدند، متذکر شد: افراد کد 19 (ردشدگان آزمون استخدامی) و کد 5 (دانشجومعلمان ردشده در گزینش) همیشه فرصت اعتراض داشتند که پس از ثبت اعتراض پرونده آنها برای بررسی مجدد ارسال می‌شود و در صورت تأیید گزینش می‌توانند به شغل معلمی وارد شوند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده