تاکید وزیر صمت بر اصلاح بخشنامه واردات خودروهای کارکرده-راهبرد معاصر

تاکید وزیر صمت بر اصلاح بخشنامه واردات خودروهای کارکرده

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ارز واردات خودرو از سوی بانک مرکزی تامین شده است، گفت: بخشنامه واردات خودروهای کارکرده باید اصلاح شود، زیرا با آن بخشنامه ممکن است پول مردم از بین برود، بنابراین به دنبال یک بخشنامه درست هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۵۸۰

به گزارش راهبرد معاصر، سید محمد اتابک در حاشیه نوزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار داشت: با خودروسازان در جهت افزایش تولید صحبت هایی داشته ایم که نیاز به ارز داشته اند و در حال برنامه ریزی هستیم.

 

وی افزود: دغدغه های بخش خصوصی را در وزارت صمت با همفکری این بخش برطرف و مسائلی که مربوط به سایر وزارتخانه هاست پیگیری می کنیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید نیاز به سرمایه گذاری دارد، گفت: برق نباید در کارخانجات قطع شود تا جریان تولید تداوم داشته باشد؛ در این راستا مساله تامین انرژی را دنبال و حل خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه آیین‌نامه‌ خودروهای کارکرده اصلاح می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشنامه واردات خودروهای کارکرده باید اصلاح شود، زیرا با آن بخشنامه ممکن است پول مردم از بین برود، بنابراین به دنبال یک بخشنامه درست هستیم.

 

اتابک بیان داشت: واردات خودروهای نو را انجام می دهیم، ضمن اینکه واردات افزایش یافته است، تعداد خودروهایی که در گمرک و در حال ترخیص است بیشتر از سه برابر سال گذشته است.

 

وی با اشاره به اینکه کیفیت خودرو نیاز به بازنگری و دقت بیشتری دارد، گفت: باید مسائل خودروسازان و ارز دریافتی آنها را هم در نظرداشته باشیم. در وزارت صمت کمیته راهبردی خودرو تشکیل شده است و بحث کیفیت خودرو هم ذیل این کمیته پیگیری خواهد شد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نمایندگان بخش خصوصی باید در کمیته های مختلف مرتبط در وزارت صمت مشارکت داشته باشند. همچنین صدور بخشنامه های متعدد و خلق‌الساعه به دلیل تعویض مدیران و همچنین ناشی از شرایط اقتصادی کشور بوده است که سعی می کنم بخشنامه خلق‌الساعه نداشته باشیم.

 

وی در باره وضعیت واردات گوشی تلفن همراه آیفون گفت: وزارت ارتباطات و صمت باید در این زمینه صحبت کنند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده