دیدار نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن با عراقچی-راهبرد معاصر

دیدار نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن با عراقچی

وزیر امور خارجه بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از برقراری صلح و امنیت پایدار در یمن تاکید و از تلاش‌های سازمان ملل متحد در این راستا قدردانی کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۶۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ هانس گروندبرگ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن عصر سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ در جریان سفر به تهران با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه دیدار کرد.

عراقچی در این دیدار با اشاره به حساسیت و در هم تنیدگی روند تحولات در منطقه، بر تاثیر مستقیم تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر گسترش تنش و بحران در سراسر منطقه تاکید کرد و افزود: برقراری آتش بس و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نقشی موثر در کاهش تنش و برقراری آرامش و ثبات در بخش‌های مختلف منطقه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه با تحسین عزم و اراده مستقل مردم و دولت یمن در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه آتش بس مورد تایید مقاومت فلسطین و حماس حمایت می‌کند و در عین حال تداوم حمایت‌های آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی از رژیم صهیونیستی و تجاوزات این کشور‌ها علیه یمن را عامل تشدید تنش و پیچیده‌تر شدن شرایط و راه حل سیاسی در یمن می‌داند.

وی با تاکید بر حمایت قوی ایران از برقراری صلح و امنیت پایدار در یمن، از تلاش‌های سازمان ملل متحد در این راستا تقدیر و تاکید کرد: این تلاش‌ها و به خصوص اقدامات سازمان ملل متحد برای کمک‌های انسانی به مردم یمن نباید تحت تاثیر موضوعات دیگر قرار بگیرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز در این دیدار، با تبریک انتخاب عراقچی به عنوان وزیر خارجه ایران و آرزوی موفقیت برای ایشان، آمادگی خود را برای تداوم همکاری و رایزنی با ایران در خصوص مسائل مرتبط با بحران یمن به خصوص با استفاده از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام داشت.

هانس گروندبرگ با تقدیر از موضع و اهتمام جمهوری اسلامی ایران به ثبات و امنیت در منطقه به خصوص یمن، گزارشی از اقدامات و تلاش‌های سازمان ملل متحد در روند برقراری صلح و آرامش پایدار در یمن و کاهش تنش در عرصه منطقه دریای سرخ و همچنین پرونده تبادل اسرا در یمن ارائه کرد و خواستار تداوم حمایت کشورمان از تلاش‌های سازمان ملل متحد در این راستا شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار