حزب الله: اسرائیل مسئول انفجار‌های لبنان است | دشمن را قصاص خواهیم کرد-راهبرد معاصر

حزب الله: اسرائیل مسئول انفجار‌های لبنان است | دشمن را قصاص خواهیم کرد

حزب‌الله لبنان پس از بیانیه نخست خود درباره انفجار‌های امروز این کشور، در بیانیه‌ای دیگر نتایج تحقیقات خود را اعلام و رژیم صهیونیستی را عامل این انفجار‌ها معرفی کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۶۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ حزب‌الله لبنان پس از بیانیه نخست خود درباره انفجار‌های امروز این کشور، در بیانیه‌ای دیگر نتایج تحقیقات خود را اعلام و رژیم صهیونیستی را عامل این انفجار‌ها معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، حزب‌الله در بیانیه دوم خود درباره انفجار‌های امروز لبنان اعلام کرد: پس از بررسی تمام حقایق، داده‌ها و اطلاعات موجود درباره حمله جنایتکارانه‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه علیه غیرنظامیان می‌دانیم.

در این بیانیه اعلام شد: شهدا و مجروحان ما نماد مبارزه و فداکاری در راه قدس، حمایت از ملت شریف ما در نوار غزه و کرانه باختری و پشتیبانی میدانی مستمر از آنها هستند. موضع حمایت و پشتیبانی ما از مقاومت دلیرانه فلسطین ثابت است و مایه سربلندی ما در دنیا و آخرت خواهد بود.

حزب الله تاکید کرد: این دشمن خیانتکار و جنایتکار قطعاً قصاص عادلانه خود را به خاطر این تجاوز جنایتکارانه دریافت خواهد کرد.

«فراس الأبیض» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که در نتیجه انفجار دستگاه‌های پیجر در چند نقطه این کشور، تاکنون ۹ نفر از جمله یک دختر بچه به شهادت رسیدند.

الأبیض افزود که حدود ۲۷۵۰ نفر نیز در این انفجار‌ها زخمی شده‌اند که حال ۲۰۰ نفر از آنها وخیم است و مجروحان در ۱۰۰ بیمارستان در حال درمان هستند.

در همین ارتباط «زیاد مکاری» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان گفت: دولت لبنان تجاوز وحشیانه اسرائیل را محکوم می‌کند و این نقض حاکمیت لبنان است.

وی از سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت خود در این خصوص عمل کند.

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان همچنین از تماس با برخی کشور‌ها و سازمان ملل در این خصوص خبر داد.

رسانه‌ها عصر امروز سه‌شنبه- ۲۷ شهریور ۱۴۰۳- از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی (پیجر) در چند منطقه لبنان خبر دادند.

در همین ارتباط خبرگزاری آمریکایی آسوشپتدپرس در خصوص علت این انفجار‌ها نوشت: پیجر‌های جدیدی که همراه اعضای حزب الله بوده دارای باتری‌های لیتیومی بودند که ظاهرا منفجر شده اند.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دستگاه‌های ارتباطی هدف قرار گرفته در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که حزب‌الله اخیرا دریافت کرده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد: برخی افراد احساس کردند دستگاه‌ها داغ شده و قبل از انفجار از شر آنها خلاص شدند.

در همین راستا، روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت: مشاور ارشد نتانیاهو، توئیتی که در آن به صورت تلویحی اشاره کرده اسرائیل پشت انفجار‌های لبنان بوده است را حذف کرد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده