آزادی فلسطین، انتقام خون شهید هنيه-راهبرد معاصر
حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل به ضاحیه شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد حمله موشکی حزب‌الله به مجتمع صنایع نظامی حیفا پوتین آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد | فرمان تغییر دکترین هسته‌ای روسیه صادر شد اعلام بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد رسانه عبری: آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل در ساعات آینده برقرار می‌شود نشست شورای امنیت درباره لبنان | فرانسه: طرح مشترکی با آمریکا برای آتش‌بس تدوین کرده‌ایم
خالد قدومی، نماینده حماس در تهران در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

آزادی فلسطین، انتقام خون شهید هنيه

خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران با بیان اینکه انتقام خون شهید هنیه در تداوم مبارزه تا آزادی نهایی فلسطین اشغالی است، گفت: در جنگ جهانی قرار داریم و وقتی یک طرف مقاومت قرار دارد و طرف دیگر غرب، آمریکا و متحدانشان هستند، یعنی جنگ دیگر بُعد منطقه‌ای ندارد. 
خالد قدومی؛ نماینده حماس در تهران
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 22
کد خبر: ۲۵۷۸۷۶

آزادی فلسطین، انتقام خون شهید هنيه

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ترور و شهادت اسماعیل هنيه، رئیس دفتر سیاسی سابق حماس در تهران گفت: انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت رژیم صهیونیستی داده شود. 


هم‌زمان با سخنان رئیس دفتر مقام معظم رهبری درباره انتقام شهادت اسماعیل هنیه، لوگوی«خونخواهی هنیه عزیز» بار دیگر روی سایت مقام معظم رهبری قرار گرفت. 

ستاد کل نیروهای مسلح نیز در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه گذر زمان بر اراده ایران در خونخواهی ‎شهید هنیه خللی ایجاد نمی‌کند، اعلام کرد: به آمریکای جنایتکار و رژیم دست‌نشانده جعلی آن در منطقه هشدار می‌دهیم، همانطور که در واقعه شهادت مظلومانه سید شهیدان جبهه مقاومت حاج قاسم عزیز و عملیات تروریستی علیه کنسولگری ایران در کشور سوریه انتقام سخت و وعده صادق خود را محقق ساخته است، گذر زمان بر اراده جمهوری اسلامی ایران مبنی بر خونخواهی ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه خللی ایجاد نخواهد کرد. رژیم صهیونیستی کودک کش باید تاوان اشتباه احمقانه و رذیلانه خود و زیاده خواهی نظام سلطه را بدهد.

هر زمان با مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران صحبت کردیم، وعده انتقام دادند و معتقدیم انتقام خون شهید هنیه در تداوم مبارزه و ایستادگی تا آزادی نهایی فلسطین اشغالی است

خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران درباره ترور شهید هنيه در تهران جزئیات دیگری بیان کرد و به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: گزارش‌های رسمی و مشاهدات عینی نشان دهنده حمله موشکی و ترور شهید اسماعیل هنیه است و معتقدیم این عملیات تروریستی با همکاری و مشارکت کامل آمریکا انجام شد، زیرا دشمنان به دنبال نه تنها ضربه زدن به حماس، بلکه ضربه زدن به مقاومت هستند و به همین دلیل ترور شهید هنیه در پایتخت مقاومت، یعنی تهران انجام شد. 


وی افزود: هر زمان با مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران صحبت کردیم، وعده انتقام دادند و معتقدیم انتقام خون شهید هنیه در تداوم مبارزه و ایستادگی تا آزادی نهایی فلسطین اشغالی است. عملیات «طوفان الاقصی» نخستین مرحله از دوران جدید آزادسازی فلسطین اشغالی بود و این روند باید با قدرت تا تحقق هدف اصلی ادامه یابد. 

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران با بیان اینکه فلسطین و قدس اشغالی باید با مقاومت آزاد شوند، عنوان کرد: هرچند ترور شهید هنیه خسارت بزرگی بود، ولی ما هزاران هنیه داریم. دشمن تصور می‌کرد با ترور شهید هنیه می‌تواند مسیر مقاومت را منحرف کند و باعث کاهش روحیه مجاهدان شود، ولی در ۴۰ روز بعد از شهادت وی رئیس جدید جنبش انتخاب شد و دشمن ناکام ماند. 

قدومی رئیس جدید حماس را شخصیت برجسته مقاومت فلسطین خواند و گفت: دوستان یحیی السنوار ثابت قدم در راه آزادی فلسطین ایستاده‌اند. مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اسلامی ایران ازجمله مسئولانی بود که بسیار گرم و صمیمانه با مسئولان حماس برخورد کرد، جزو نخستین کسانی بود که شهادت هنیه را تسلیت گفت و از این حادثه تروریستی بسیار ناراحت بود. 


وی به موضوع حادثه تروریستی در تهران پرداخت و تصریح کرد: برخی شایعات درباره اینکه مبدأ پرتابه از داخل یا خارج از ایران بود، موضوعات رسانه‌ای است و گزارش رسمی جمهوری اسلامی ایران باید مبنای تفسیر و تحلیل قرار بگیرد. بی تردید جنایتکار و مجرم اصلی ترور شهید هنیه، رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند و طبعاً در این میان مزدوران نیز ایفای نقش می‌کنند. 


نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران درباره حمله تروریستی و الکترونیکی به لبنان گفت: ما اکنون در جنگ جهانی قرار داریم و وقتی یک طرف فلسطین و مقاومت قرار دارند و طرف دیگر غرب، آمریکا و متحدانشان هستند، یعنی جنگ دیگر بُعد منطقه‌ای ندارد و عملاً جنگ جهانی است. جنگ جهانی نیز برای امروز و دیروز نیست و از ساعات اولیه پس از عملیات «طوفان الاقصی» شکل گرفت و دامنه آن اکنون به لبنان رسیده است. 

قدومی گفت: هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش برای جنگ همه جانبه علیه مقاومت امضا شد و آمریکا، انگلیس، فرانسه و… علیه فلسطین و مقاومت دست به سلاح بردند. اصطلاح گسترش جنگ معنا ندارد، وقتی همه قدرت‌های غربی و رژیم صهیونیستی علیه مقاومت بسیج شدند تا به آن ضربه بزنند. 

بی تردید جنایتکار و مجرم اصلی ترور شهید هنیه، رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند


وی درباره حمله الکترونیکی رژیم صهیونیستی به لبنان عنوان کرد: جنگی که اکنون در آن قرار داریم، دیگر کلاسیک نیست، بلکه فناوری و علم روز حرف نخست را می‌زند، شاید جرقه‌ای کوچک بتواند حادثه بزرگی در منطقه رقم بزند، کما اینکه در حمله الکترونیکی رژیم صهیونیستی به لبنان شاهد بودیم تعداد زیادی از مردم و نیروهای حزب الله شهید و زخمی شدند. 

وی افزود: در جنگ الکترونیکی باید هوشیار بود و ظرفیت‌های خود را تقویت کرد، زیرا دشمن به دنبال گسترده کردن جنگ در حوزه نوعی آن است و جنگ دیگر شاید منحصر در ادوات نظامی نشود و فناوری حرف نخست را می‌زند. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار