گروسی: ایران پیش از حملات، آژانس را از تدابیر حفاظتی نسبت به ذخایر اورانیوم آگاه کرده بود ترامپ: آتش‌بس خیلی خوب پیش می‌رود؛ اسرائیل خسارت‌های زیادی دید سخنگوی وزارت خارجه: حمله به پایگاه العدید دفاع مشروع بود و نباید اقدام علیه قطر محسوب شود انفجار‌های شدید در پایگاه‌های گروه‌های وابسته به دولت الجولانی در لاذقیه واکنش ایران به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس بن گویر: اکنون زمان گشودن دروازه‌های جهنم به روی غزه است بیانیه بریکس در محکومیت تجاوز اسرائیل و آمریکا به ایران ارزیابی اطلاعاتی آمریکا: برنامه هسته‌ای ایران آسیب ندیده است ویتکاف: در حال مذاکره با ایران هستیم ایروانی در شورای امنیت: جنگ تمام‌عیار علیه ایران شکست خورد نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس ایران و اسرائیل کرملین: قصد داریم روابط خود با تهران را بیش از پیش توسعه دهیم پزشکیان: حمله دیروز صرفاً واکنش به تجاوز آمریکا بود/ امیر قطر: اجازه اقدام از العدید علیه ایران را نمی‌دهیم درخواست فرانسه برای ورود ایران به مذاکرات سناتور آمریکایی: ضربه مرگباری به برنامه هسته‌ای ایران وارد نکرده‌ایم

شکست مذاکرات اتحادیه اروپا و چین برسر خودروهای برقی

اتحادیه اروپا و چین در مذاکرات اخیر خود برای حل اختلافات در مورد خودروهای برقی، نتوانستند به پیشرفت چشمگیری دست یابند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 23
کد خبر: ۲۵۸۰۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه اروپا و چین در مذاکرات اخیر خود برای حل اختلافات در مورد خودروهای برقی، نتوانستند به پیشرفت چشمگیری دست یابند.

 

با این حال، امید هنوز از بین نرفته است، زیرا هر دو طرف متعهد شدند مذاکرات را ادامه دهند. بروکسل به خودروسازان چینی فرصت جدیدی برای تعیین حداقل قیمت محصولات خود ارائه خواهد کرد.

 

والدیس دومبروفسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا در امور تجارت، پس از یک نشست "سازنده" با وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین، روز پنجشنبه گفت: هر دو طرف توافق کردند تلاش‌های خود را برای یافتن یک راه حل موثر، قابل اجرا و سازگار با سازمان تجارت جهانی برای پرونده خودروهای برقی... بدون پیش داوری در مورد تحقیقات اتحادیه اروپا و ضرب‌الاجل‌های آن، تشدید کنند.

 

بر اساس این گزارش، بروکسل چین را متهم کرده است که با اعطای یارانه‌های هنگفت به خودروهای برقی خود، قیمت خرده فروشی آنها را به طور مصنوعی کاهش داده و رقبای اروپایی را از بازار پر سود کنار زده است.

 

پس از یک تحقیق چند ماهه، کمیسیون اروپا متوجه شد که یارانه دولت چین در کل زنجیره تامین توزیع شده است و این موضوع احتمال زیان شدید صنعت خودروسازی اتحادیه اروپا را افزایش داده است.

 

سپس این نهاد اجرایی پیشنهاد کرد که تعرفه‌های وارداتی اضافی به خودروهای برقی ساخته شده در چین، از جمله آنهایی که توسط شرکت‌های غربی در این کشور مونتاژ می‌شوند، اعمال شود.

 

تعرفه‌های پیشنهادی، بسته به برند و سطح همکاری آنها با این تحقیقات، از 7.8 درصد تا 35.3 درصد متغیر خواهد بود و به نرخ 10 درصدی موجود اضافه خواهد شد.

 

این افزایش برای اطمینان از رقابت منصفانه و بستن شکاف قیمتی بین تولیدکنندگان اتحادیه اروپا و چین در نظر گرفته شده است.

 

کشورهای عضو باید تعرفه‌ها را در یک رأی‌گیری که باید قبل از ماه نوامبر انجام شود، تصویب کنند. در صورت انجام این کار، نرخ‌ها برای پنج سال ثابت خواهند شد./ تسنیم

ارسال نظر