اعتراف اسرائیل به قدرت موشکی ایران: سرعت ساخت موشک در ایران فراتر از انتظار است رایزنی محمود عباس و رئیس‌جمهور قزاقستان درباره تحولات فلسطین ادعای جدید نخست‌وزیر اسرائیل علیه حماس عراقچی: ایران همزمان برای مذاکره و دفاع از منافع ملی آماده است مسکو: آمریکا باید از درگیری تمام‌عیار در ونزوئلا جلوگیری کند تونی بلر از برنامه ترامپ برای «هیات صلح غزه» کنار گذاشته شد عراقچی: باید ثابت می‌کردیم دشمنان از طریق جنگ نمی‌توانند به اهداف خود برسند وقوع زلزله ۷ ریشتری در ژاپن؛ هشدار سونامی صادر شد اعتصاب گسترده علویان سوریه اسلامی: سازمان انرژی اتمی در حمله نظامی هیچ تلفاتی نداشت/ هیچ بازرسی در ایران نیست ریابکوف: روسیه شانه‌به‌شانه در کنار مادورو ایستاده است مرتس: آلمان در آینده نزدیک فلسطین را به‌رسمیت نمی‌شناسد نتانیاهو: ما در سوریه باقی خواهیم ماند فرستاده ترامپ: آمریکا نیروی زمینی در اوکراین مستقر نخواهد کرد زامیر: در حال آماده شدن برای یک جنگ غافلگیرکننده هستیم

شکست مذاکرات اتحادیه اروپا و چین برسر خودروهای برقی

اتحادیه اروپا و چین در مذاکرات اخیر خود برای حل اختلافات در مورد خودروهای برقی، نتوانستند به پیشرفت چشمگیری دست یابند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 23
کد خبر: ۲۵۸۰۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه اروپا و چین در مذاکرات اخیر خود برای حل اختلافات در مورد خودروهای برقی، نتوانستند به پیشرفت چشمگیری دست یابند.

 

با این حال، امید هنوز از بین نرفته است، زیرا هر دو طرف متعهد شدند مذاکرات را ادامه دهند. بروکسل به خودروسازان چینی فرصت جدیدی برای تعیین حداقل قیمت محصولات خود ارائه خواهد کرد.

 

والدیس دومبروفسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا در امور تجارت، پس از یک نشست "سازنده" با وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین، روز پنجشنبه گفت: هر دو طرف توافق کردند تلاش‌های خود را برای یافتن یک راه حل موثر، قابل اجرا و سازگار با سازمان تجارت جهانی برای پرونده خودروهای برقی... بدون پیش داوری در مورد تحقیقات اتحادیه اروپا و ضرب‌الاجل‌های آن، تشدید کنند.

 

بر اساس این گزارش، بروکسل چین را متهم کرده است که با اعطای یارانه‌های هنگفت به خودروهای برقی خود، قیمت خرده فروشی آنها را به طور مصنوعی کاهش داده و رقبای اروپایی را از بازار پر سود کنار زده است.

 

پس از یک تحقیق چند ماهه، کمیسیون اروپا متوجه شد که یارانه دولت چین در کل زنجیره تامین توزیع شده است و این موضوع احتمال زیان شدید صنعت خودروسازی اتحادیه اروپا را افزایش داده است.

 

سپس این نهاد اجرایی پیشنهاد کرد که تعرفه‌های وارداتی اضافی به خودروهای برقی ساخته شده در چین، از جمله آنهایی که توسط شرکت‌های غربی در این کشور مونتاژ می‌شوند، اعمال شود.

 

تعرفه‌های پیشنهادی، بسته به برند و سطح همکاری آنها با این تحقیقات، از 7.8 درصد تا 35.3 درصد متغیر خواهد بود و به نرخ 10 درصدی موجود اضافه خواهد شد.

 

این افزایش برای اطمینان از رقابت منصفانه و بستن شکاف قیمتی بین تولیدکنندگان اتحادیه اروپا و چین در نظر گرفته شده است.

 

کشورهای عضو باید تعرفه‌ها را در یک رأی‌گیری که باید قبل از ماه نوامبر انجام شود، تصویب کنند. در صورت انجام این کار، نرخ‌ها برای پنج سال ثابت خواهند شد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار