سپاه به توطئه علیه منافقین در آلبانی متهم شد-راهبرد معاصر

سپاه به توطئه علیه منافقین در آلبانی متهم شد

پلیس آلبانی در گزارشی مدعی شده که موفق شده توطئه سپاه پاسداران ایران علیه نیروهای مجاهدین خلق را که در این کشور سکنی گزیده اند خنثی نماید.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 24
کد خبر: ۲۵۸۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ در ادامه دور جدید فشارها و اتهام های واهی علیه ایران، پلیس آلبانی مدعی شده که مانع از توطئه سپاه پاسداران علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) شده است.

 

این اتهام در ادامه اتهام های پیشین به نیروهای امنیتی کشورمان در زمینه مداخله در برخی اقدامات در هلند، دانمارک و فرانسه ارزیابی می شود.

 

پلیس آلبانی روز چهارشنبه اول آبان اعلام کرد توطئه یک شبکه شبه‌نظامی ایرانی را کشف کرده که قصد داشتند حملات برنامه‌ریزی شده‌ای علیه اعضای تبعیدی سازمان مجاهدین خلق در این کشور انجام دهند.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آردی وِلیو رئیس پلیس آلبانی گفت بازوی خارجی سپاه پاسداران یک «سلول تروریستی فعال» را اداره می‌کرد که قصد داشتند اعضای سازمان مجاهدین خلق را در این کشور هدف قرار دهند.

 

اشاره این مقام پلیس به «بازوی خارجی سپاه پاسداران» می‌تواند به «نیروی قدس» باشد که فرماندهی آن با قاسم سلیمانی است.

 

وِلیو اشاره‌ای به جزئیات تلاش‌های صورت گرفته توسط این شبکه شبه‌نظامی نکرده و نگفته که آیا در این زمینه دستگیری‌هایی صورت گرفته است یا نه.

 

پلیس آلبانی می‌گوید گروه شبه‌نظامی ادعایی توسط دو مقام امنیتی ارشد از تهران هدایت می‌شده است. همچنین گفته شده که این گروه با تشکیلات بزهکاران در ترکیه نیز رابطه داشته است.

 

رئیس پلیس آلبانی نام شخصی را به عنوان یکی از افراد مرتبط با مقام‌های امنیتی ایرانی و بخشی از برنامه حمله به منافقین کرده است. این شخص پیشتر سابقه عضویت در سازمان مجاهدین خلق را داشت، اما از آن سازمان خارج شده است.

 

آردی ولیو گفت گروه مورد اشاره برنامه‌ای برای حمله در جریان جشن‌های نوروز تدارک دیده بود که نقشه‌اش خنثی شد.

 

آذرماه سال گذشته کشور آلبانی سفیر و یک دیپلمات ایرانی را به اتهام انجام اقدامات غیرقانونی که مخل امنیت این کشور بود، اخراج کرد.

 

اقدامی که با استقبال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روبرو شد. او از نخست‌وزیر آلبانی به خاطر «ایستادن مقابل ایران»، «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده» حکومت این کشور و تلاش آن برای «خاموش کردن صدای مخالفانش در سراسر جهان» قدردانی کرد. در مقابل وزارت خارجه ایران آلبانی را «قربانی» آمریکا و «گروه‌های تروریستی» خواند.

 

با بسته شدن اردوگاه سازمان منافقین در عراق بیش از دو هزار نفر از اعضای این سازمان در آلبانی به سر می‌برند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار