توزیع انواع خوراکی های ممنوعه در بوفه مدارس-راهبرد معاصر

توزیع انواع خوراکی های ممنوعه در بوفه مدارس

سرپرست مرکز سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت سلامت مواد غذایی در بوفه مدارس پرداخت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 30
کد خبر: ۲۵۸۷۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، صابر جباری گفت: کارشناسان تغذیه در سال تحصیلی گذشته حدود ۳۵ درصد مدارس ایران را بازرسی کردند که از این تعداد فقط در ۲۳ درصد مدارس، مواد غذایی سالم توزیع می‌شد.

 

وی افزود: از حدود ۳۵ درصد مدارسی که بازرسی شده‌اند، ۵۳ درصد فهرست مواد غذایی خود را در معرض دید قرار داده بودند.

 

جباری با تاکید بر ضرورت نظارت مدیران مدارس و اولیا بر توزیع مواد غذایی در بوفه مدارس، گفت: فهرستی از مواد غذایی مجاز و غیرمجاز به مدارس ابلاغ شده که بر اساس این ابلاغیه چیپس، پفک، بیسکویت کرم دار در گروه مواد غذایی غیر مجاز است.

 

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش برای تربیت ناظران بهداشت مدارس، افزود: رشته بهداشت مدارس از سال ۱۴۰۰ راه اندازی شده است که در ۱۳ دانشگاه کشور تدریس می‌شود و تاکنون ۲ هزار دانشجو در این رشته تحصیل کردند.

 

جباری گفت: این دانشجویان متولی امر بهداشت هستند و راه اندازی پایگاه تغذیه سالم بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در مدارس، پایش سلامت دانش آموزان و اجرای برنامه‌های ابلاغی سلامت در مدارس از جمله وظایف آنها است.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه، اعتباری برای توزیع شیر مدارس در سال تحصیلی جدید در نظر نگرفته است، گفت: در صورتی که وزارت آموزش و پرورش این موضوع را پیگیری نکند از رئیس جمهوری برای تأمین اعتبار درخواست خواهد شد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده