نقش تل آویو در تخریب روابط تهران و ریاض-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

نقش تل آویو در تخریب روابط تهران و ریاض

نخست وزیر پاکستان در گفتگویی مدعی شده که رژیم صهیونیستی نقش پر رنگی در تشدید شکاف ها میان تهران و ریاض ایفا نموده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 24
کد خبر: ۲۵۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ نخست وزیر پاکستان این روزها نقش پر رنگی در راستای کاهش تنش ها میان عربستان سعودی و ایران ایفا نموده است. عمران خان اولین بار و در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل از تمایل طرفین برای میانجیگری میان تهران و ریاض خبر داد. در این راستا وی پس ازسفر نیویورک در دو سفر مجزا به ایران و عربستان سفر کرده و در راستای تلطیف روابط فی مابین کوشیده است.

 

خان در جدیدترین اظهارنظرش در این رابطه معتقد است که صهیونیست ها نقش بسزایی در تخریب روابط میان ایران و سعودی ایفا نموده اند.

 

نخست وزیر پاکستان تأکید کرد: ما همیشه مخالف سیاست‌های مخرب رژیم صهیونیستی بوده‌ایم و در این شرایط نیز تمام تلاش خود را برای ایجاد ارتباط مجدد میان تهران و ریاض انجام خواهیم داد.

 

وی در ادامه تاکید کرد که عامل مخرب در روابط ایران و عربستان، اسرائیل است.

 

عمران خان در این باره گفت: اسرائیل خواهان جنگ میان ایران و عربستان است. در واقع می‌خواهد از این طریق به منافع خود در منطقه برسد.

 

وی به شرایط داخلی پاکستان نیز اشاره کرده گفت: به هیچ عنوان حاضر نیستیم با درخواست حزب جمعیت علمای اسلام و فضل الرحمان استعفا دهم.

 

عمران‌خان گفت: پیشنهادی که از سوی فضل الرحمان مطرح می‌شود بی‌ارزش است و او از طریق برگزاری تظاهرات به نتیجه نخواهد رسید.

 

گفتنی است عمران‌خان طی روزهای اخیر به ایران سفر و با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرده بود.

 

نخست وزیر پاکستان در ملاقات‌های خود تلاش کرد برای حل مشکلات موجود در روابط ایران و عربستان اقدام نماید.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
ایران و پاکستان بعنوان دو کشور برادر باید مقابل رژیم جعلی صهیونیسم بایستند، پاکستان ملتی مسلمان دارد، ایرانیان روزانه چندین ساعت رو به سرزمین وحی سر تعظیم فرود می آورند و تاریخ گواه خواهد شد که رژیم جعلی صهیونیسم از نیل تا فرات را برای برده داری اپارتاد می خواهد، آیا درست است بیت المقدس را حصار کنند، زن و کودک و پیر و جوان را که تنها جرمشان خداپرستی است بزنند، کدامیک از ادیان الهی این اعمال رژیم جعلی صهیونیسم را قبول دارد؟
تحلیل های برگزیده