مجازات ۴ قاتل و ۲ متجاوز در زندان قزل‌حصار-راهبرد معاصر

مجازات ۴ قاتل و ۲ متجاوز در زندان قزل‌حصار

۴ قاتل و ۲ متجاوز که در پرونده‌های جداگانه به قصاص و اعدام محکوم شده بودند سحرگاه امروز در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند و در حالی که یکی از قاتلان توانست از اولیای دم مهلت بگیرد، ۵ نفر دیگر مجازات شدند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 02
کد خبر: ۲۵۹۰۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ اولین زندانی که حکمش اجرا شد زن جوانی بود که ۸ سال قبل در جنایتی هولناک شوهرش را به قتل رسانده و جسدش را به آتش کشیده بود. این زن روز ۱۱ اسفندماه سال ۹۵ با همدستی یکی از دوستان شوهرش دست به این جنایت زد. آنها از مدتی قبل به صورت مخفیانه با یکدیگر ارتباط داشتند و قصد داشتند با هم زندگی کنند، اما با وجود شوهر زن جوان نمی‌توانستند به هدف‌شان برسند. به همین دلیل زن با همدستی این مرد شوهرش را با یک تکه سیم خفه کرد. او در ادامه جسد را در یک کارتن کتاب قرار داد و با همدستی خواهرش جنازه را به حوالی ساوجبلاغ برد و در آنجا به آتش کشید.

مدتی از این جنایت هولناک گذشته بود که راز آن برملا و متهمان دستگیر شدند. با برگزاری جلسه دادگاه این زن به قصاص محکوم و این رای در دیوان‌عالی کشور تایید شد. فرزند مشترک قاتل و مقتول یکی از اولیای دم بود که نسبت به مادرش اعلام گذشت کرد. اولیای دم دیگر مادر و خواهر و برادر مقتول بودند که بعد از فوت پدر مقتول ولی دم بودن به آنها رسیده بود. آنها برای اجرای حکم اصرار داشتند و سرانجام این حکم صبح امروز اجرا شد.

قصاص بخاطر یک پاکت سیگار
دومین فردی که دیروز قصاص شد مردی بود که در با مرد دیگری به خاطر شرط‌بندی بر سر یک پاکت سیگار او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود. این جنایت صبح روز ۱۹ آذرماه سال ۱۴۰۱ در حوالی ترمینال جنوب اتفاق افتاد و زمانی که تیم جنایی به محل حادثه رسیدند با جسد مردی که با ضربات چاقو جانش را از دست داده بود مواجه شدند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول با مردی جوان که با وی قمار کرده بود درگیر شده است. در این شرایط مردی که با مقتول قمار کرده بود دستگیر شد و در بازجویی‌ها جزئیات حادثه را شرح داد. او گفت: من، مقتول و دوستمان، پاتوقمان پشت ترمینال جنوب بود. شب حادثه من و مقتول بر سر یک پاکت سیگار با هم شرط بندی کردیم که من بازنده شدم. احساس کردم مقتول تقلب کرده است و به همین دلیل از دوستم که شاهد بازی ما بود خواستم تا با چاقو ضربه‌ای به مقتول بزند. او هم دستور من را اجرا کرد. به دنبال اعترافات این مرد عامل اصلی جنایت دستگیر و در نهایت به قصاص محکوم شد. با بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای دم این حکم صبح امروز اجرا شد.

چوبه دار عاقبت درگیری خونین
سومین نفری که صبح دیروز در زندان قزل‌حصار قصاص شد جوانی بود که ۳ سال قبل در جریان درگیری در یک سفره‌خانه مرتکب قتل شده بود. روز ۱۷ آبان ماه سال ۱۴۰۲ به بازپرس جنایی تهران خبر رسید که جوان ۳۶ ساله‌ای با ضربه چاقویی به گردنش جانش را از دست داده است. شواهد به دست آمده حاکی از این بود که مقتول همراه دوستانش در یک سفره خانه به دلیل چشم در چشم شدن با چند نفر درگیر شده و یکی از آنها با ضربه چاقو او را به قتل رسانده است. هرچند عاملان این جنایت گریخته بودند، اما سرانجام متهم اصلی دستگیر و صبح امروز مجازات شد.

اعدام ۲ متجاوز
۲ محکوم به مرگ دیگر که پرونده زندگی شان بسته شد ۲ مرد افغان بودند که زنی را در غرب تهران مورد آزار و اذیت قرار داده بودند. ماجرای این پرونده به مهرماه سال ۹۸ برمی‌گردد. ۷ مرد افغان به بهانه فروش ملک به باغی در غرب تهران کشاندند و او را مورد آزار و اذیت قرار دادند. باثبت این شکایت همه متهمان بجز یک نفر دستگیر و در دادگاه محاکمه شدند. در نهایت قضات دادگاه ۶ نفر از آنها را به اتهام تجاوز به عنف اعدام محکوم کردند که صبح امروز۲ نفر از آنها اعدام شدند.

بازگشت به زندگی
دیروز قرار بود ۴ نفر در زندان قزل‌حصار قصاص شوند، اما چهارمین نفر در آخرین لحظات توانست از اولیای دم مهلت بگیرد. او روز ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۹۲ و در حالی که ۲۱ سال داشت با انگیزه سرقت وارد خانه زنی سالخورده که به تنهایی زندگی می‌کرد شد و او را به قتل رساند. او به این بهانه که برای زن تنها بسته حمایتی آورده توانست وارد خانه‌اش شود و در ادامه او را به قتل رساند و با سرقت مقداری طلا و جواهرات از آنجا گریخت. او مدتی بعد به قصاص محکوم شد و قرار بود قصاص شود، اما در آخرین لحظات پیش از اجرای حکم اولیای دم به او مهلت دادند و به این ترتیب حکم وی اجرا نشد. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار